ארה"ב: סקר ADP הפתיע לטובה; מדד מנהלי הרכש איכזב

(עדכון) - צפי האנליסטים היה ליצירת 125 אלף משרות חדשות במגזר הפרטי ■ מדד מנהלי הרכש אכזב כשנותר ללא שינוי כמעט, לעומת הצפי לעלייה אל מעל לרף ה-50 נקודות

הימים הקרובים בארצות הברית עומדים בסימן מצב התעסוקה בארצות הברית, כשכבר היום התפרסם נתון מספר המשרות החדשות שנוצרו במגזר הפרטי בחודש יולי. מחר צפויים להתפרסם נתוני התביעות החדשות לדמי אבטלה וביום שישי יתפרסם שיעור האבטלה בארצות הברית לחודש יולי והוא צפוי להישאר ללא שינוי על רמה של 8.2%.

נתון המשרות החדשות שנוצרו במגזר הפרטי בחודש יולי הפתיע לטובה כשרשם עלייה חדה מהצפוי. 163 אלף משרות חדשות נוצרו במגזר הפרטי בחודש יולי כשהצפי היה ליצירת 125 אלף משרות. בחודש יוני נוספו 172 אלף משרות במגזר הפרטי.

מדד מנהלי הרכש מאכזב

מדד מנהלי הרכש לחודש יולי אכזב כשנשאר כמעט ללא שינוי (עלייה של 0.1%) לעומת חודש יוני, אז עמדה הקריאה על 49.7 נקודות. הצפי היה לעלייה אל מעל רף ה-50 נקודות, המצביע על התרחבות. כל קריאה מתחת ל-50 נקודות מצביעה על התכווצות בהיקף הפעילות ואילו קריאה מעל ל-50 מצביעה על צמיחה בענף.

הנושא המרכזי היום הינו החלטת הריבית של הפדרל ריזרב. החלטת הריבית עצמה היא לא משמעותית שכן כבר ידוע שהריבית בארצות הברית תישאר ברמתה האפסית עד לסוף שנת 2013 לפחות. מה שמעניין את המשקיעים תהיה ההודעה שתבוא אחרי הריבית בה הם מצפים שהפד יכריז על תוכנית תמריצים נוספת לכלכלה או לפחות לשמוע רמזים על הכנת הקרקע לקראת תוכנית הקלה כמותית שלישית (QE3)

אולם הערכות שנשמעות היום בקרב אנליסטים מצננות קצת את ההתלהבות וטוענים שבן ברננקי, יושב ראש הפד, יכריז היום על הארכת הרמה האפסית של הריבית בעוד כשנה, בעוד שדיבורים על QE3 יהיו לקראת ספטמבר.