S&P מאשררת דירוג האשראי של גרמניה עם תחזית יציבה

בסוכנות דירוג האשראי אומרים שהכלכלה הגרמנית מספיק חזקה על מנת לספוג זעזועים כלכליים עתידיים ■ המהלך בא כשבוע לאחר שמודי'ס הורידה את תחזית הדירוג עבור המדינה

קצת יותר משבוע אחרי שסוכנות דירוג האשראי מודי'ס הודיעה שהיא חותכת את תחזית דירוג האשראי המושלם של גרמניה מ"יציב" ל"שלילי" הודיעה הבוקר (ה') סוכנות הדירוג S&P שהיא משאירה את התחזית שלה לגבי דירוג האשראי של גרמניה שעומד על AAA על "יציב".

"על פי הניתוח שלנו לגרמניה יש כלכלה מגוונת ותחרותית ועם יכולת מוכחת לספוג מהלומות כלכליות גדולות", נכתב בהודעה שפרסמה S&P. "התחזית לטווח ארוך של גרמניה נשארת יציבה מה שמשקף את העמדה שלנו שהמאזנים החזקים של המדינה יצליחו לספוג חלק גדול מהזעזועים הכלכליים העתידיים".

ההודעה של S&P מוגדרת כחדשות טובות עבור גרמניה והאיחוד האירופי בכלל, במיוחד לאור המהלך של מודי'ס לפני כשבוע, וזאת מכיוון שגרמניה הינה הכלכלה הגדולה ביותר בגוש האירו והיא אחראית על הנתח הגדול ביותר - כ-30% - בחבילת החילוץ השנייה שהוענקה ליוון ושהיקפה עומד על 130 מיליארד אירו. הורדת התחזית מכיוונה של S&P היה עלול לפגוע ביכולתה של המדינה לתמוך כלכלית במדינות כמו ספרד ואיטליה שעל פי רוב ההערכות יצטרכו גם הן לבקש סיוע במהלך החודשים הקרובים.

נזכיר שלפני קצת יותר משבוע, ב-23 ביולי, הורידה סוכנות מודי'ס את תחזית דירוג האשראי של גרמניה, הולנד ולוקסמבורג - שמחזיקות בדירוג אשראי מושלם של Aaa מצד מודי'ס - מ"יציב" ל"שלילי" ואת עקבת "עלייה בחוסר הוודאות" לגבי המשבר הכלכלי שפוקד את אירופה. המהלך של מודי'ס הותיר את פינלנד כמדינה היחידה באירופה עם דירוג אשראי מושלם ותחזית יציבה.