איילון: "דראגי לא פרע את הצ'ק. השווקים רוצים תמריצים"

האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, יניב פגוט: "דראגי לא עמד אפילו בציפיות למפרעה צנועה על חשבון הצ'ק האסטרונומי עליו התחייב לחתום"

האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, יניב פגוט, אומר היום (ה') כי מריו דראגי, נגיד הבנק המרכזי האירופי, לא עמד בציפיות אפילו מעט בנאום שנשא היום אחר הצהריים.

זאת, לאחר שאמר כי הבנק המרכזי האירופי מוכן לחזור לשוק הפתוח ולרכוש אגרות חוב ממשלתיות על מנת להוריד את התשואות, וכי בשבועות הקרובים רק יגובש מתווה פעולות חדשות ע"י הבנק המרכזי. עם זאת, דראגי אמר כי על הבנקים באירופה לפעול להגדלת איתנותם - רמז לדרישה אפשרית להגדלת הלימות ההון שלהם.

"נגיד הבנק המרכזי של אירופה שהבטיח בשבוע שעבר 'לעשות הכול' על מנת לשמור על גוש האירו נדרש היום לנפק מפרעה על חשבון הצ'ק האסטרונומי עליו התחייב לחתום ולא עמד אפילו בציפיות למפרעה צנועה", אומר פגוט.

פגוט מוסיף כי "הבנק המרכזי האירופאי לא הכריז על אף אחד מהצעדים להם ייחלו בשווקים והשווקים מראים לו בדרכם את אכזבתם. בהיעדר החלטות אופרטיביות נאלץ דראגי ללוליינות רטורית על מנת לשמר הישגיו ההסברתיים בשבוע שעבר, אולם השווקים רוצים ליטרת תמריצים כאן, עכשיו ובגדול ולא הררי מילים. יצוין כי נוכח הבדלי העמדות המהותיים בין הבנק המרכזי הגרמני בראשותו של וידמן לבנק המרכזי של אירופה באשר להרחבה כמותית כלל לא ברור האם לנגיד הבנק המרכזי האירופאי יש לגיטימציה לחתימה על המגה צ'ק עליו התחייב לחתום בבוא העת".

"הגרמנים ממשיכים להחזיק בעמדתם המסורתית לפיה בעיות כלכליות מבניות ובעיות פיסקאליות יש לפתור באמצעות מדיניות פיסקאלית הולמת ולא באמצעות מדיניות מוניטארית אשר עלולה להוציא על ציר הזמן את שד האינפלציה מן הבקבוק האירופאי. הדם עדיין איננו זורם ברחובות הפיננסים, ליהמן ברדרס אירופאי עדיין לא התממש והגרמנים לא מוכנים לרדת מהעץ ולשעבד את עתיד הדורות הגרמנים הבאים על מנת לממן חובות של אחיהם הלא ביולוגיים ממדינות דרום אירופה".

פגוט מציין כי הוא סבור כי "לא בשלו התנאים אשר יחייבו את הבנק המרכזי האירופאי להציג באופן מיידי תוכנית ענק לרכישת איגרות חוב ספרדיות ואיטלקיות ו/או למינוף קרן הייצוב האירופאית באמצעות מתן רישיון בנקאי הדרושים בכדי לייצור בזוקה ענקית אשר תפעל בשווקים הפתוחים באמצעות רכישה אגרסיבית של חוב ריבוני דרום אירופאי ותאפשר למדינות השקועות בקשיים חלון נשימה ארוך טווח על מנת לפתור את הבעיות הפיסקאליות.הגרמנים לא שחררו את החבל ומריו דראגי נדרש לעשות שימוש מושכל נוסף באומנות המילים על מנת לשדר לשווקים הפיננסים נחישות לפעול בכל האמצעים על מנת לתמוך ביציבות הגוש".