יש תקווה: בקואליציה של מרקל מסכימים לרכישות אג"ח

חברי קואליציה מגיבים לראשונה לדברי דראגי ותומכים במהלך של רכישות אג"ח ■ מרקל עצמה בחופשת קיץ וטרם הגיבה

תפנית במשבר החוב באירופה? חברים בקואליציה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל מאותתים כי לא יעמדו בדרכו של הבנק המרכזי האירופי בבואו להשיק תוכניות חדשות לרכישות אג"ח ממשלתיות. גרמניה התנגדה עד כה בתקיפות לפעולות הרחבה מוניטרית גדולות.

אלמר ברוק, חבר בפרלמנט האירופי המשתייך למפלגת הנוצרים הדמוקרטים של מרקל, אמר היום כי מהלך רכישות אג"ח הינו בגדר "דרך ביניים חכמה" לטיפול במשבר החוב. ברוק אמר את הדברים בראיון לרדיו Deutschlandfunk.

נורברט ברת'ל, גם הוא חבר קואליציה, אמר שלגרמניה תהיה זכות וטו על רכישות אג"ח ע"י קרנות החילוץ, שיפעלו לצד הבנק המרכזי האירופי, אולם ציין בשיחה עם סוכנות בלומברג כי "קרן החילוץ הזמנית הוקמה למטרה מסוימת ורכישות אג"ח נמצאות על הכוונת".

הפרלמנט הגרמני נמצא כעת בפגרת קיץ ומרקל עצמה בחופשה לשבוע אחד נוסף, כך שכרגע אין תגובה רשמית מצד ממשלת גרמניה לדברים שאמר אתמול מריו דראגי, נגיד הבנק המרכזי באירופה. דראגי אמר שכל מדינה שתפנה לסיוע תזכה לפעולות מצד הבנק המרכזי האירופי, כולל התערבות בשוק הפתוח, קרי רכישות אג"ח. זאת, בתמורה לעמידה בתנאי סיוע נוקשים.

"מדובר בפעולת רכישות אג"ח ממשלתיות שברלין יכולה לחיות עימה בשלום", אמר לבלומברג ניקולאס ספירו, מנהל ב-Spiro Sovereign Strategy. "בעיני גרמניה, אין סיכון ברכישות לא מוגבלות של אג"ח איטלקיות וספרדיות - וזה בדיוק מה שהשווקים צריכים".