כמה כסף ירוויחו המאמנים של המדליסטים הישראלים?

זכייה בזהב תבטיח למאמן האישי 250 אלף שקל, כאשר האיגוד של הספורטאי ייהנה מ-150 אלף, והאגודה ממנה בא תקבל 100 אלף שקל

האפשרות שישראל תבטיח מדליות ראשונות היום (א'), עם אלכס שטילוב בהתעמלות או בהמשך השבוע בשייט (לי קורזיץ), מעמידה בכוננות לא רק את הספורטאים עצמם. הבונוס הכספי שיתלווה למדליה לא יהיה נחלתו של הספורטאי בלבד - אלא גורמים נוספים בסביבתו ש"אחראים" אף הם ליצירת המדליה.

כך למשל קבע הוועד האולימפי כי במידה שספורטאי יזכה במדליית זהב ויבטיח לעצמו פרס כספי של מיליון שקל, עוד חצי מיליון שקל יחולקו באופן הבא - 250 אלף שקל למאמן האישי, 150 אלף שקל לאיגוד ממנו הוא בא (לדוגמה, במקרה של לי קורזיץ הכסף ילך לאיגוד השיט) ו-100 אלף שקל לאגודה (במקרה של קורזיץ - מועדון שיט מכמורת). כך שבסך הכל עלות של מדליית זהב תעמוד על 1.5 מיליון שקל לוועד האולימפי.

‏מכאן והלאה, כל הישג של ספורטאי יזכה את המאמן שלו ב-50% מסכום הבונוס. כך למשל, זכייה במדליית כסף שתעניק לספורטאי 400 אלף שקל, תזכה את מאמנו האישי ב-200 אלף; מדליית ארד שתבטיח לספורטאי 250 אלף שקל תזכה את המאמן ב-125 אלף. גם במקרה של מדליית כסף וארד ייהנו האיגוד והאגודה ממנו באים הספורטאי לתמלוגים: מדליית כסף תבטיח לאיגוד בונוס של 50 אלף שקל, בעוד שהאגודה תקבל 30 אלף שקל; ארד יהיה שווה לאיגוד 40 אלף שקל ולאגודה 20 אלף שקל.

‏הבונוסים למאמנים יהיו בכל מקרה על כל בונוס כספי שיקבלו הספורטאים, בעוד שהבונוסים לאיגודים ולאגודות יחולו רק במקרה של זכייה במדליות.