נומורה: השווקים גילמו יותר מדי חדשות רעות - צפו לעליות

בנק ההשקעות היפני מעריך שהשווקים גילמו יותר מדי חדשות רעות בתקופה האחרונה שלא התממשו ■ הגורם היחידי שיכול להפריע לעליות: העלייה במחירי המזון בעולם

האם אנו עומדים בפני שינוי מגמה בשווקים בעולם? באתר CNBC התפרסם ניתוח שמבוסס על סקירה של בנק ההשקעות היפני נומורה לפיה השווקים עלולים לרשום גל של עליות עד סוף השנה מכיוון שהשווקים גילמו בשלושת החודשים האחרונים יותר מדי חדשות רעות שרובן לא התממשו.

בסקירה של בנק ההשקעות היפני נכתב שבחודשים האחרונים גילמו השווקים חדשות רעות שהגיעו מכל העולם: חדשות רעות לגבי המצב של אירופה וחששות מהתפרקות גוש האירו, האטה משמעותית בכלכלה הסינית ונתוני תעסוקה רעים שהגיעו מארצות הברית שהעיבו על תחזיות הצמיחה של המדינה.

"התנודתיות החריפה שנרשמה בשווקים בעולם בחודש מאי גילמה בעצם האפשרות של מיתון עולמי בטווח המיידי, שנבעו בעיקר מהתדרדרות מהירה במשבר בגוש האירו", נכתב בסקירה של נומורה. "אך בכל שבוע שעובר, הקטסטרופה הגלובלית שהמשקיעים חזו לא מתממשת".

בנומורה מציינים את מדד MSCI שהגיע היום לשיא של 3 חודשים ל-319.44 נקודות. הם מציינים שמאז תחילת יוני, אז המדד היה בשפל של 5 שנים בעקבות החששות מהתפרקות גוש האירו, המדד עלה בכ-10% ובנק ההשקעות היפני מעריכים שהמדד יעלה בעוד 19% עד סוף השנה הנוכחית.

בבנק ההשקעות מעריכים שתהליך העברת הכספים ממניות לאגרות חוב, שאפיין את התקופה האחרונה, ימשיך להיחלש וזאת לאור האופטימיות שאופפת את השווקים לאחר נאומו של נשיא הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי ביום חמישי, במהלכו הוא הבטיח לנקוט בכל הצעדים הדרושים על מנת להוריד את התשואות על אגרות החוב של ספרד ואיטליה.

גם הפדרל ריזרב צפוי לצאת בקרוב במהלך של הקלה כמותית לאחר שבפגישת ועידת השוק הפתוח שלו הוא הותיר ללא שינוי את המדיניות המוניטארית שלו. בנומורה מעריכים כי הפד יודיע בחודש ספטמבר על תוכנית נוספת לרכישת אג"ח או על תוכנית אחרת לעידוד הכלכלה האמריקאית.

"תוכניות הקלה כמותית נוספות צריכות להמשיך בארצות הברית", נכתב בסקירה של נומורה. "גם הבנקים המרכזיים של מדינות מתפתחות החלו בעצמם לנקוט בצעדים להקלה כמותית בדמות הורדה כמותית במספר מדינות כמו סין, ברזיל, קוריאה, ארגנטינה, דרום אפריקה, קולומביה, הונגריה והפליפינים".

בבנק ההשקעות היפני טוענים שיש רק גורם אחד שיכול להשפיע לרעה על השווקים וזה העלייה במחירי המזון בעולם. בנומורה מעריכים שהעלייה הזאת תגביל את מרווח הפעולה של הבנקים המרכזיים בעולם מכיוון שהעלייה עלולה לפגוע בתחזיות האינפלציה של המדינות.