כחלון הקים המועצה לביטחון תזונתי בראשות דב טשרניחובסקי

פרופ' דב טשרניחובסקי הוא מומחה לכלכלת בריאות מאוניברסיטת בן גוריון ■ המועצה אמורה לשמש כמסגרת בינמשרדית שתגבש מדיניות לאופן הראוי ביותר שיש לסייע לנזקקים בתחום המזון

מספר שבועות לאחר שסיכם עם ראש הממשלה על הקצאה של 100 מיליון שקל בשנת 2013 לצורך סיוע ממשלתי במזון לנזקקים, הודיע היום (ב') שר הרווחה משה כחלון כי חתם על כתב מינוי רשמי למועצה לביטחון תזונתי. בראש המועצה מינה כחלון את הפרופ' דב טשרניחובסקי, מומחה לכלכלת בריאות מאוניברסיטת בן גוריון. לצידו יכהנו במועצה מומחים מתחום החינוך והרווחה.

המועצה לביטחון תזונתי, שהוקמה מתוקף חוק שעבר בכנסת בתמיכת הממשלה, אמורה לשמש כמסגרת בינמשרדית שתגבש מדיניות לאופן הראוי ביותר שיש לסייע לנזקקים בתחום המזון, בין אם באמצעות תקצוב עמותות פרטיות ובין באמצעות סיוע ישיר מצד שירותי הרווחה לנזקקים עצמם - למשל על ידי הרחבת המודל של חלוקת שוברים. המועצה אמורה להגיש את המלצותיה בעניין לשר כחלון ולממשלה.

יצוין כי גורמים בירושלים רמזו בתקופה האחרונה כי כלל לא ברור כיצד הובטח לכחלון תקציב של 100 מיליון שקל בתחום הביטחון התזונתי, זאת בשעה שברור כי ייתכנו קיצוצים נוספים בתקציב 2013 מעבר לחבילת הגזירות הנוכחית. לא מן הנמנע כי גם החלטתו להצביע בממשלה נגד הגזירות, צעד שזכה לביקורת בסביבתו של נתניהו, עשויה לסכל את התקצוב הזה.