כפי שנחשף ב"גלובס": סלקום וכאל יפתחו כרטיס אשראי סלולרי

יקימו מועדון לקוחות על בסיס לקוחות סלקום ■ מדובר בטכנולוגיה המאפשרת תשלום ללא "גיהוץ" של הכרטיס, אלא רק ע"י העברתו מעל נקודת המכירה

כפי שנחשף ב"גלובס", חברת כרטיסי האשראי כאל וחברת סלקום הודיעו היום (ב') כי חתמו על הסכם עקרונות לפיתוח כרטיס אשראי סלולרי משותף שיהפוך את מכשיר הסלולר לארנק אלקטרוני.

החברות מתכננות להקים מועדון לקוחות על בסיס הלקוחות של סלקום ולהנפיק לחברים בו כרטיסי אשראי של כאל. חברי המועדון יקבלו הטבות והנחות שונות.

כרטיסי האשראי שיונפקו יהיו על בסיס טכנולוגיית NFC, שתשולב בתוך הסים של מכשיר הסלולר. מדובר בטכנולוגיה שמאפשרת תשלום ללא גיהוץ או מגע של כרטיס האשראי, אלא רק על-ידי העברתו מעל נקודת המכירה. נציין כי כיום רובן המכריע של מערכות קליטת התשלום בבתי העסק (POS) אינן מותאמות לטכנולוגיה.

כאל, שנמצאת בבעלות דיסקונט והבינלאומי, היא חברת כרטיסי האשראי השלישית בגודלה מבחינת מספר כרטיסים. לחברה 1.45 מיליון כרטיסי אשראי פעילים, ונתח שוק שלה הוא כ-25%. מנכ"ל כאל הוא ישראל דוד.

לאור השינויים בשוק הסלולר, סלקום מחפשת מקורות הכנסה חדשים. המיזם, שקיומו נחשף כאמור ב"גלובס", הוגדר אז על-ידי בכיר בחברה כ"מהלך אסטרטגי לטווח ארוך שיהווה מנוע צמיחה".