PwC: ירידה של 30% בהשקעות ההון סיכון ברבעון השני

הנתונים מעידים על שיפור מסוים בהשקעה בשלבים ראשוניים בחיי החברה, כלומר בסבבי הגיוס הראשון והשני

חברות סטארט-אפ ישראליות גייסו ברבעון השני של השנה 255 מיליון דולר בהון סיכון, גידול של 55% לעומת הרבעון הראשון של השנה וירידה של 30% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. כך עולה מדוח ה-MoneyTree הרבעוני של PwC ישראל, שניתח את הביצועים של 38 קרנות הון סיכון שפעלו בשוק הישראלי ברבעון הקודם.

הנתונים מעידים על שיפור מסוים בהשקעה בשלבים ראשוניים בחיי החברה, כלומר בסבבי הגיוס הראשון והשני. ברבעון השני עמדו הגיוסים בשלבים אלו על 36% מכלל ההשקעות, או 91 מיליון דולר, שיפור משמעותי לעומת הרבעון הראשון של השנה, אך ירידה של כ-40% לעומת ההשקעות בשלבים אלו ברבעון המקביל.

הנתונים אינם מבשרים על פסימיות כפי שהיה בדוחות של IVC שפורסמו לפני מספר שבועות, מכיוון שבסקר הנוכחי בוחנים את הפעילות המקומית בלבד של ההון סיכון, וכך זווית הראיה היא שונה במקצת. לדברי רובי סולימן, שותף וראש מגזר ההיי-טק ב-PwC ישראל, עולה מסר דומה למגמה שניכרה גם בדוח IVC: "בהעדר גיוסי קרנות חדשות, סביר להניח שלא נראה התאוששות משמעותית במחצית השנייה של שנת 2012".

נתון חיובי נוסף נוגע להיקף ההשקעות החדשות של הקרנות בחברות. אלו הסתכמו ב-38 מיליון דולר, לעומת 21 מיליון דולר ברבעון הראשון ו-56 מיליון דולר ברבעון המקביל. שיעור ההשקעות בחברות חדשות, היה דומה לזה אשתקד, כ-15% מכלל ההשקעות.

הפתעה מסוימת אפשר למצוא בחלוקת ההשקעות לסגמנטים. בעוד מגזר האינטרנט ממשיך להוביל כסגמנט הפעילות שבו משקיעים הכי הרבה, במקום השני אפשר למצוא את מגזר השבבים עם השקעות של 52 מיליון דולר ברבעון הנוכחי, לעומת 2 מיליון דולר בלבד ברבעון הקודם ו-54 מיליון דולר ברבעון המקביל.

גיוסים
 גיוסים