נשיא ה'פד' של בוסטון: אם ברננקי לא יפעל הכלכלה תקרוס

אריק רוזנגרין טוען כי ללא פעולות מוניטריות מרחיבות, שיעור הצמיחה יקטן והאבטלה תגדל ■ "אם אתה שוחה בים, אפילו אם אתה שוחה באמת טוב, בשלב מסוים תרצה להגיע ליבשה"

אומנם בישיבת הריבית האחרונה בכירי ה'פד' והיו"ר בן ברננקי חזרו על המנטרות הישנות שלהם ואמרו כי במקרה שתחול החרפה נוספת במצב הכלכלה הם יהיו מוכנים לפעול. אולם, ישנם כאלו הקוראים בגלוי כי הגיע הזמן לפעול וה'פד' צריך לבצע פעולות נוספות כדי להמריץ את הכלכלה.

אריק רוזנגרין, נשיא הפדרל ריזרב בבוסטון נמנה עם מחנה התומכים במדיניות המרחיבה וקורא ל'פד' בצע פעולות שיתניעו את הכלכלה המדשדשת, תוך שהוא מציין כי סביר להניח שללא פעולות מוניטאריות מרחיבות, שיעור האבטלה יגדל והצמיחה תקטן.

"אם אתה שוחה בים, אפילו אם אתה שוחה באמת טוב, בשלב מסוים תרצה להגיע ליבשה", אמר רוזנגרין בראיון ל-CNBC. "אני צופה כי המחצית השנייה של 2012 לא תהיה טובה יותר", הוא הוסיף ואמר כי ללא סבב נוסף של רכישות אג"ח, סביר להניח שיעור האבטלה יעלה מעבר לרמה שבה הוא כיום (8.3%).

יש לציין שאומנם רוזנגרין הוא במחנה התומך במדיניות מרחיבה אך השפעתו נמוכה למדי שכן הוא אינונמנה עם חברי ועדת השוק הפתוח של ה'פד' בשנה הנוכחית ולכן אין לו זכותהצבעה בעיין זה.

רוזנגרין טוען שרוחות המשבר מגיעות ממשבר החוב באירפה והצוק הפיסקאלי המיים על שוק התעסוקה והצריכה הפרטית הן סיבו מספיק טובות ל"פעולות אמיצות" של ה'פד'.