ה"זובור" בחטיבת כפיר: יוגשו כתבי אישום נגד 7 לוחמים

הפרקליטות הצבאית החליטה להגיש כתבי אישום נגד 7 לוחמים, החשודים שהיכו את רב"ט סער מזרחי כי נגע במקל הפז"ם שלהם וגרמו לאשפוזו עם קרע בטחול

התפתחות דרמטית בפרשת ההתעללות בחטיבת כפיר בצה"ל: התביעה הצבאית החליטה להגיש 7 כתבי אישום נגד הלוחמים הוותיקים שהיכו את רב"ט סער מזרחי. במקביל הורה בית הדין הצבאי ביפו להאריך ביומיים את מעצרם של ארבעה מהלוחמים. מעצרם של 3 לוחמים נוספים הוארך עד יום ראשון.

עד להגשת כתבי האישום, במשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) מנסים לשחזר סרטונים בהם נראים מעשי האלימות, זאת לאחר שככל הנראה החיילים מחקו אותם מהטלפונים שלהם.

במקביל, נמשכת חקירת המשטרה הצבאית בנושא. מפקד החטיבה, אל"מ אודי בן-מוחה, נחקר במהלך היום במסגרת הפרשה. למקורביו הוא סיפר כי הופתע מהאירועים וכן חשש מתדמית החטיבה לאחר האירוע.

"טיפלתי בכל אירוע של יחסי צעירות-ותיקות במלוא חומרת הדין", הוסיף. "רק לפני מספר שבועות ערכתי כנס מיוחד עם המפקדים, בו הדגשתי את החשיבות באכיפה כנגד מקרי אלימות", הצהיר בפני מקורביו.

גם לאחר ההחלטה, טוענים החיילים החשודים כי מדובר במשחק ובמסורת, וכי הם לא התכוונו שהאירוע יסתיים כך.

עו"ד שי רודה, המייצג את אחד החשודים, סיפר כי "התביעה הצהירה על הגשת כתב האישום. לאחר שנקבל את חומר החקירה, נוכל ללמוד אותו, להגיב ולבקש את שחרור מרשי ממעצר".