סטנדרט צ'רטרד עשוי לשלם קנס של 700 מיליון דולר

לפי גורם המקורב לעניין הבנק הבריטי המואשם בהפרת הסנקציות על איראן, עשוי לשלם קנס דומה לזה ששילם לפני כחודש בנק בריטי נוסף - HSBC

סטנדרט צ'רטרד, הבנק הבריטי המואשם ע"י הרגולציה בארה"ב כי הסתיר עסקאות שביצע עם מוסדות איראנים, עשוי לשלם קנס של כ-700 מיליון שקל בעקבות פרשה זו. כך לפי גורם המקורב לעניין, אותו מצטטת סוכנות "בלומברג".

כאמור, לפני מספר ימים נחשף כי הבנק הבריטי הפועל בניו-יורק, הסתיר כ-60 אלף עסקאות שביצע עם חברות ובנקים איראנים, בהיקף של כ-250 מיליון דולר, זאת כדי לגרוף רווחים מהעמלות הגבוהות שהוא גבה מהם.

בנג'מין לאווסקי, המפקח הראשי של המחלקה לשירותים פיננסים בניו-יורק, האחראית על אכיפת תנאי הרגולציה של הבנקים, ניהל חקירה עיקשת וחשאית נגד הבנק שנמשכה יותר משנתיים שבסופה הוא האשים את הבנק כי חשף את המערכת הפיננסית של ניו-יורק לגורמי פשיעה ולמשטרים אפלים כדוגמת איראן והפר את החוקים להלבנת הון ואת הסנקציות הכלכליות שהוטלו על איראן.

קנס בהיקף של 700 מיליון דולר יהיה תואם לקנס ששילם לפני כחודש HSBC, בנק בריטי נוסף שהואשם בהפרת החוקים להלבנת הון. זאת, לאחר שוועדה של הסנאט מצאה שהבנק איפשר לטרוריסטים, קרטלי סמים ועבריינים גישה למערכת הפיננסית בארה"ב. לפי מנכ"ל הבנק, סטיוארט גוליבר, הסכום הזה עוד עלול לעלות.