"הקנס" של משלם המסים הבריטי על האצטדיון האולימפי

עלות בניית המגרש בלונדון עבור האולימפיאדה הגיעה ל-430 מיליון ליש"ט; כעת מדווח "הטיימס" כי הפיכתו לאצטדיון כדורגל תעלה 150 מיליון ליש"ט נוספים

עלות ההסבה של האצטדיון האולימפי בלונדון למגרש כדורגל, מהלך שאמור לקרום עיר וגידים בתום המשחקים האולימפיים, יעלה למשלם המסים הבריטי כ-150 מיליון ליש"ט. כך מדווח עיתון "הטיימס".

על מנת להתאים את האצטדיון לאירוח משחקי כדורגל, יאלצו להתבצע בו שורה של שדרוגים ושינויים, בין היתר הקטנת תכולת המקומות מ-80 אלף מקומות ל-60 אלף, הארכת הגג כך שיכסה את כל המושבים, שתילת דשא חדש, בניית תאי צפייה, תאי שירותים חדשים, וכו'.

עלות השדרוגים תצטרף ל-430 מיליון ליש"ט שכבר שילמה ממשלת בריטניה על מנת לבנות את האצטדיון עבור המשחקים האולימפיים. הכסף הדרוש לשדורגים ושיפוצים גבוה ב-20 מיליון ליש"ט מההערכות הראשוניות, שחזו כי הסבת האצטדיון למגרש כדורגל תסתכם ב-130 מיליון ליש"ט. בסך הכל, משלם המסים הבריטי יאלץ לשאת בעלות של 580 מיליון ליש"ט עבור האצטדיון האולימפי.

באוקטובר הקרוב צפוי להתקיים מכרז על חכירת האצטדיון, שהמועמדת העיקרית לזכות בו היא ווסטהאם יונייטד הלונדונית, שתחזור העונה לפרמיירליג אחרי שנה אחת בליגת המשנה. באנגליה החליטו לזנוח את הרעיון לפיו הזוכה במכרז תממן את עלויות השיפוצים של המגרש, כיוון שהבינו שאף קבוצה לא תצליח לעמוד בעלויות אלו.