הבנק המרכזי האנגלי חותך את תחזית הצמיחה בכ-0.6%

הבנק המרכזי של המדינה הוריד את תחזית הצמיחה ל-2% בשנתיים הקרובות ■ בבנק מעריכים שהגורמים שפוגעים בכלכלה ימשיכו להעיב על הכלכלה לתקופה ארוכה יותר ממה שחשבו בתחילה

הבנק המרכזי האנגלי הוריד היום (ד') את התחזית שלו לצמיחה ולאינפלצייה במדינה וזאת במסגרת פרסום הדוח הרבעוני שלו על האינפלצייה וצמיחה במדינה. הבנק ציין בדוח שלו כי הגורמים שפוגעים בכלכלה האנגלית ימשיכו להשפיע על הכלכלה זמן ממושך יותר ממה שחשבו בתחילה.

הבנק חתך את תחזית הצמיחה של המדינה לרמה של 2% בשנתיים הבאות, וזאת לעומת תחזית של 2.67% שסיפק הבנק בדוח הקודם שלו לפני 3 חודשים. מדובר בעצם בשינוי לעומת התחזיות הקודמות של הבנק, שבהן הוא חזה התאוששות בכלכלה לאחר תקופה קצרה של היחלשות כלכלית.

"הצמיחה של התוצר המקומי הגולמי צפוייה להיות מתחת לממוצע ההיסטורי שלה בחצי השני של התחזית. התחזית הפעם הינה יותר חלשה מהתחזית שפורסמה בחודש מאי, מה שמצביע על כך שהגורמים שפוגעים בכלכלה ימשיכו לעשות כן גם בתקופה הקרובה", נכתב בדוח הרבעוני של הבנק.

על פי ההערכות, הורדת התחזיות יסלול את הדרך לעוד תוכניות תמריצים מצד הבנק. חלק מהאנליסטים מעריכים שבמקרה הזה יופעל לחץ כבד על נשיא הבנק מרווין קינג להוריד עוד יותר את הריבית באנגליה שעומדת כיום על 0.5%.

אנגליה נכנסה בסוף 2011 למיתון השני שלה תוך 4 שנים וזאת עקב משבר החוב באירופה ותוכניות הצנע המונהגות במדינה שמכבידות על הכלכלה המקומית. מנתונים שפורסמו בחודש שעבר עולה כי התפוקה של המדינה ירדה ב-0.7% ברבעון השני של השנה.