בעלי רשת האופנה גריפ שוקל פנייה להקפאת הליכים

ביקש לדחות את תשלום המשכורות לעובדים ל-15 באוגוסט ■ במקביל נמשכים המגעים עם בנק מזרחי-טפחות להגדלת מסגרת האשראי לרשת

רשת האופנה גריפ בוחנת את המשך דרכה. ל"גלובס" נודע כי היום (ד') כינס בעל הרשת, עופר כהן, את מנהלי החנויות ועדכן אותם על מצבה הפיננסי של הרשת.

כהן אמר למנהלים כי הוא עומד בפני הכרעה באשר לעתידה של הרשת: אחת האפשרויות הנשקלת היא פנייה לבית המשפט בבקשה להקפאת הליכים, כדי לאפשר את המשך פעילותה של הרשת עד למציאת פתרון לבעיות הפיננסיות. אפשרות אחרת שנשקלת היא מכירת הרשת או הכנסת משקיע.

כהן אמר למנהלים כי במקביל נמשכים המגעים עם בנק מזרחי-טפחות להגדלת מסגרת האשראי של הרשת. לפי שעה, סירב הבנק לבקשה. על-פי הערכות, היקף החשיפה של הבנק לרשת, מעבר לביטחונות, עומד על כ-2 מיליון שקל.

בהתייחס לעובדים, ביקש כהן לדחות את תשלום המשכורות ל-15 בחודש.

תחרות עם המותגים הבינלאומיים

גריפ היא רשת אופנה לצעירות שהוקמה בשנת 2000 על-ידי עופר כהן וזכתה להצלחה. הרשת מונה היום 31 סניפים, המופעלים באמצעות 20 זכיינים שונים.

מחזור המכירות השנתי של הרשת עמד ב-2011 על 60 מיליון שקל. ברשת מועסקים כ-300 עובדים, כ-120 מהם מועסקים ישירות בידי הרשת, והיתר בידי הזכיינים.

גריפ סובלת מירידה בפדיונות על רקע התחרות המתגברת בשוק ועם המותגים הבינלאומיים, שהובילה לירידת מחירים. בעקבות התחרות העזה מול המותגים הבינלאומיים, שינתה הרשת לאחרונה אסטרטגיה והחלה למכור את כל הקולקציה במבצעי 1+1.

לפני שבוע חשף "גלובס" כי רשת גריפ נמצאת בקשיים תזרימיים על רקע סירוב הבנקים להגדיל את מסגרת האשראי של הרשת. גריפ אינה היחידה, ובשוק פועלות מספר רשתות קמעונאיות הנמצאות בקשיים תזרימיים על רקע דומה. דוגמה לכך היא רשת האופנה בוניטה.

מקורבים לרשת אומרים כי גם היום ממשיכים להתנהל מגעים מול בנק מזרחי-טפחות להגדלת מסגרת האשראי. במקביל נמתחת ביקורת על התנהלות הבנק, שממשיך לא לכבד המחאות של החברה חרף הפקדות פדיונות הסניפים ומשתמש בפיקדונות כדי להקטין את החשיפה שלו, אף שצעד זה מקשה על המשך פעילות הרשת.

כהן פועל במספר מישורים בניסיון להמשיך ולהפעיל את הרשת. בשבוע שעבר הוא מסר ל"גלובס" כי "עומדים מאחורינו עשרות ספקים בגלל היותנו רשת שמייצרת כחול-לבן, ויחד איתם ננצח".

רשת גריפ מסרה בתגובה: "אנחנו לא מנהלים הידברות עם עובדים או כל גורם אחר הקשור לחברה מעל דפי העיתון".

מבנק מזרחי טפחות נמסר בתגובה: "מפאת סודיות בנקאית לא נוכל להתייחס לעניינו של לקוח כזה או אחר".