רשתות האופנה בוניטה וגריפ נקלעו לקשיים תזרימיים

בעלי רשתות מאשימים את המדיניות הקשוחה של הקניונים והבנקים במצוקתם ■ בכיר בענף מעריך: בתוך שנה יקרסו עוד כ-10 רשתות אופנה

רשתות האופנה בוניטה וגריפ נקלעו לקשיים תזרימיים בעקבות סירוב הבנקים להגדיל את מסגרות האשראי שלהן - כך נודע ל"גלובס". בעלי הרשתות פועלים כעת למציאת פתרונות מהירים, שייקלו עליהם להמשיך בפעילות.

רשתות אלה מצטרפות לרשת סריגמיש שנקלעה לאחרונה לקשיים, ועתידה לא ברור.

בענף האופנה מדברים על רשתות נוספות שמצויות בקשיים, ומותחים ביקורת קשה על הבנקים ועל הקניונים, שגובים שכר דירה גבוה, ללא כל קשר למתרחש בשוק. בכיר בענף מעריך כי בתוך שנה נהיה עדים לקריסה של כ-10 רשתות, ולדבריו, למדיניות הקשה של הקניונים יש בכך חלק.

"זו ארץ אוכלת יושביה", אמר היום (ה') ל"גלובס" בעלים של אחת מרשתות האופנה. "אנחנו אנשים שמפרנסים משפחות בכבוד, אבל זה לא מעניין את הבנקים ולא את הקניונים שמורידים את השאלטר גם אם הם אוכלים ממך 30 שנה. הבנקים והקניונים יישארו חזקים וימצאו פראיירים אחרים. הם מגובים בחוזים דרקוניים, ויש להם ביטחונות על כל חנות".

בענף האופנה מבקרים גם את העדפת קבוצות האופנה הגדולות והמותגים הבינלאומיים על פני הרשתות הקטנות והבינוניות. לדברי בכיר ברשת אופנה בינונית, הקניונים מממנים את פתיחת החנויות לקבוצות האופנה הגדולות, והמימון הזה נופל על הרשתות הקטנות והבינוניות.

רשת בוניטה פועלת כבר 14 שנים ופונה לנשים בגילאי 25-40. היא מונה 25 סניפים ומעסיקה כ-100 עובדים. המותג הוקם כבר בשנת 1989 על-ידי המעצבת פרידה ראובני, המחזיקה כיום ברשת יחד עם בעלה, נחמן.

גריפ היא רשת אופנה לצעירות שהוקמה בשנת 2000 על-ידי עופר כהן. הרשת מונה 31 סניפים, המופעלים על-ידי 20 זכיינים. מחזור המכירות השנתי של הרשת עומד על 60 מיליון שקל בשנה, והיא מעסיקה קרוב ל-300 עובדים.

עופר כהן, מייסד רשת גריפ, מסר היום בתגובה: "עומדים מאחורינו עשרות ספקים בגלל היותנו רשת שמייצרת כחול-לבן, ויחד אתם ננצח".

מקבוצת עזריאלי נמסר: "איננו מתייחסים ליחסינו עם הסוחרים".

מקבוצת מליסרון נמסר כי "איננו צד בכל הקשור לרווחיות הרשתות. במקרה שמתעוררת בעיה נקודתית לשוכר בקניון ספציפי, הנהלת הקניון או הנהלת הקבוצה קשובות לטענות ומטפלות בבעיה באופן נקודתי".