סוכנות פיץ' מאשררת את דירוג האשראי המושלם של גרמניה

סוכנות דירוג האשראי אישררה את דירוג ה-AAA של גרמניה עם תחזית דירוג יציבה ■ לפנות בוקר הורידה סוכנות S&P את תחזית הדירוג של יוון מ"יציב" ל"שלילי"

סוכנות דירוג האשראי פיץ' אישררה היום את דירוג האשראי המושלם של גרמניה שעומד על AAA עם תחזית דירוג יציבה. המהלך הזה מצד פיץ' עשוי לתת זריקת עידוד לשווקים בעולם ולהיפוך מגמה במסחר באירופה שם מתנהל המסחר בירידות שערים מאז שעות הבוקר.

היום פורסמו נתוני התפוקה התעשייתית של המדינה לחודש יוני והם ירדו ב-0.3% כשהצפי היה לעלייה של 0.3%. מוקדם יותר הבוקר פורסם המאזן המסחרי של המדינה בחודש יוני והוא עמד על 17.9 מיליארד אירו לעמת צפי ל-14.6 מיליארד אירו כשבחודש מאי עמד המאזן על 15.6 מיליארד אירו.

לפנות בוקר, הודיעה סוכנות דירוג האשראי S&P שהיא מאשררת את דירוג האשראי של יוון העומד על CCC, שמוגד בעצם כ"זבל" ונמצא רמה אחת מעל לרמה הנמוכה ביותר שהיא D, אך היא מורידה את תחזית הדירוג מ"יציב" ל"שלילי". בסוכנות מודאגים מכך שהמדינה לא תוכל לקבל נתחים נוספים של חבילת החילוץ מעבר לחודש ספטמבר מכיוון שלא תצליח לעמוד בתנאים של חבילות החילוץ. ב-S&P טוענים שבמידה וזה אכן יקרה, דירוג האשראי של יוון יירד.