בשבוע הבא: מסקנות לגבי פרשת הכדורים ב"האח הגדול"

בתוך כך, ועדת הטלוויזיה ברשות השנייה דחתה את בקשת קשת להוסיף ללוח השידורים שלה תוכנית מוזיקה שתעסוק ב"כוכב נולד" ובתכני מוזיקה נוספים

ועדת משרד הבריאות תציג בשבוע הבא את מסקנותיה לגבי פרשת הכדורים הפסיכיאטריים בתוכנית "האח הגדול".

ועדת הטלוויזיה של הרשות השנייה הודיעה כי אם ועדת האתיקה של ההסתדרות הרפואית לא תעביר את המלצותיה בשבועיים הקרובים, מועצת הרשות תקבל החלטה בעניין "האח הגדול" והזכיינית קשת ללא קבלת ההמלצות. לגבי ועדת משרד הבריאות, נמסר כי מסקנותיה יוצגו לרשות השנייה בשבוע הבא.

כזכור, מאז התפוצצה פרשת הכדורים הפסיכיאטריים בתוכנית "האח הגדול", פנתה הרשות השנייה לוועדת המשנה שהוקמה במשרד הבריאות ולוועדת האתיקה של ההסתדרות הרפואית, וביקשה כי יבצעו בחינה של ההיבטים הרפואיים בתוכנית, ובכלל זה האם הטיפול הפסיכיאטרי שניתן למשתתפים בתוכנית היה ראוי. ואולם חצי שנה לאחר המקרה, הוועדות טרם העבירו את מסקנותיהן.

אין אישור לתוכנית מוזיקה

בנוסף, ועדת הטלוויזיה של הרשות השנייה הודיעה כי תבחן מחדש האם לסווג את "מעושרות" כתוכנית תעודה. הנהלת ערוץ 10 ויוצרי הסדרה זומנו לדיון בוועדה.

כמו כן, הוועדה דחתה את בקשתה של זכיינית ערוץ 2 קשת להוסיף ללוח השידורים שלה תוכנית מוזיקה שתעסוק בתכני "כוכב נולד" ובתכני מוזיקה נוספים, אשר תשודר במקום "סברי מרנן". לטענת הוועדה, שידור תוכנית מוזיקה במינון כזה תהווה פגיעה בתמהיל השידורים.