הגירעון התקציבי של ארה"ב ירד ברמה חדה ומעל לתחזיות

(עדכון) מחיר ייבוא המוצרים ירד ב-0.4% ■ גם מחירי הייצוא רשמו ירידה של 0.3% ■ הגירעון התקציבי של ארצות הברית רשם ירידה חדה, יותר מהתחזיות של האנליסטים

לאחר הנתונים שפורסמו אתמול שהצביעו על ירידה חדה ומפתיעה בגירעון המסחרי של ארצות הברית ועל ירידה בהיקף התביעות החדשות לדמי אבטלה כשהצפי היה לעלייה במספר. פורסמו היום נתוני השינוי במחירי הייבוא והייצוא של ארצות הברית. בערב פורסם הגירעון התקציבי של משרד האוצר האמריקאי לחודש יולי.

מחירי הייבוא של מוצרים לחודש יולי - לא כולל נפט - רשם ירידה של 0.4% וזאת לאחר ירידה של 0.3% שנרשמה בחודש יוני. מחירי הייצוא לחודש יולי - לא כולל מוצרים חקלאיים - ירד גם הוא ב-0.3% וזאת לאחר ירידה של 1.5% שנרשמה בחודש יוני. הנתון של חודש יוני תוקן מנתון קודם של 1.4%.

מדד מחירי הייבוא, כולל מחירי הנפט, רשם ירידה של 0.6% וזאת לאחר ירידה של 2.4% בחודש יוני. מי שהוביל את הירידה היו מחירי הנפט שירדו ב-1.6% לעומת החודש הקודם ו-12% מאז חודש יולי 2011 - מדובר בירידה השנתית הגדולה ביותר מאז ספטמבר 2009.

בערב פרסם משרד האוצר האמריקאי את התקציב שלו לחודש יולי והגירעון בתקציב רשם ירידה חדה יותר מצפי האנליסטים כשעמד על 69.6 מיליארד דולר כשהצפי של האנליסטים היה לירידה לרמה של 71 מיליארד דולר לעומת 129.4 מיליארד דולר שנרשם בחודש יוני.