"המיתון בגוש האירו צפוי לזלוג ברבעון הקרוב גם לגרמניה"

כלכלני מחלקת המחקר והאסטרטגיה של אקסלנס נשואה: "החולשה של האירו לא מצליחה לקזז את ירידת הביקושים"

"המיתון בגוש האירו צפוי לזלוג ברבעון הקרוב גם לגרמניה, אשר הנתונים הכלכליים שלה מאכזבים בחודש האחרון. זאת, בעוד החולשה של המטבע האירופי לא מצליחה לקזז את ירידת הביקושים" - כך כותבים היום (ב') כלכלני מחלקת המחקר והאסטרטגיה של אקסלנס נשואה.

בבית ההשקעות מציינים כי ההזמנות החדשות ממפעלים ירדו בכ-1.7%, בנוסף לייצור התעשייתי בחודש יוני שירד ב-0.9%. "למרות העלייה באנרגיה נרשמה ירידה בשאר כל הסקטורים", כותבים כלכלני אקסלנס. "במונחים שנתיים הייצור התעשייתי נמצא במגמה שלילית במשך כל הרבעון, מה שצפוי להוביל להערכתנו כי הצמיחה בגרמניה ברבעון השני צפויה להיות שלילית (לאחר העלייה של 0.5% ברבעון הראשון)".

כמו כן, מציינים באקסלנס כי סקר המשקיעים (SENTIX) ירד גם החודש והוא מתקרב לרמת השפל של משבר 2008.

"החולשה של המטבע עדיין לא מקבלת ביטוי - חרף החולשה של המטבע נראה כי הכלכלה הגרמנית, המבוססת ייצוא (כ-40% ממנו מחוץ לגוש האירו), ממשיכה להידרדר", לשון כלכלני אקסלנס. "עדות לשיפור גם לא נרשמה בשלוש הכלכלות הגדולות הבאות בתור כאשר הייצור שם הידרדר בשלושת הרבעונים האחרונים. חולשה של האירו אומנם תומכת בכלכלת הגוש, אלה שבשלב זה נראה כי השפעת ירידת הביקושים בעקבות המיתון באירופה והחולשה הגלובלית חזקה יותר".