בצה"ל התעלמו מהתלונות - והחייל עבר כריתת מעי

במשך 5 חודשים בצבא לא התייחסו ברצינות לתלונותיו של חייל שסבל מכאבי ראש, התעלפויות והקאות ■ אחרי שאיבד כ-25 ק"ג ממשקלו, וביקר כ-50 פעמים אצל רופאים שונים, אובחנה אצלו מחלה במערכת העיכול ■ המעי הגס נכרת והוא עובר בימים אלו שיקום מניתוח שחזור

חמישה חודשים נמשכה המסכת הרפואית המייגעת שעבר חייל בחיל החימוש, עד שזכה לקבל טיפול - כשכבר היה מאוחר מדי. רק אחרי שאיבד כ-25 קילוגרמים ממשקלו וכמעט קרס הבחינה אמו בסימני דם שנשארו בשירותים - ופנתה בעצמה לגורמי הרפואה הצבאיים. לבסוף, נאלצו הרופאים לכרות את המעי הגס ואת פי הטבעת של החייל, ולבצע ניתוח שחזור קשה.

במהלך התקופה, סבל הצעיר מכאבי ראש, כאבי בטן, התעלפויות והקאות, ונבדק אצל רופאים שונים כ-50 פעמים. כל פעם מחדש הוא נשלח בחזרה לבסיסו - ללא מענה. כשנשלח לבסוף לבדיקת דם וטופל בבית חולים - התגלה מצבו הקשה והרופאים נאלצו לכרות את המעי הגס ופי הטבעת שלו, ולבצע ניתוח שחזור קשה.

"הייתי חלש, כמעט ולא תפקדתי, ובכל זאת לא זכיתי להתייחסות", סיפר החייל, תושב הצפון, לחדשות 2 באינטרנט, "בשלב מסוים, התחלתי לחשוב שהבעיה אצלי". הוא המשיך ותיאר את המצב הקשה אליו נקלע שגרם לו אף לפקפק בשפיותו. "אחת הרופאות טענה שרק קב"ן יעזור לי. באותו זמן התחלתי להאמין שאני סובל מתסמונת מינכהאוזן - שבמסגרתה אתה ממציא בעיות רפואיות רק כדי לבקר בבתי חולים", אמר.

"אחרי שזכיתי סופסוף להתייחסות, נמשכה מסכת ההתעללות ביחידה הרפואית ר"מ 2, שם לא סיפקו לי ציוד רפואי", המשיך וסיפר לנו הצעיר. "הם לא העניקו לי יחס ראוי, רק כדי להכריח אותי להשתחרר".

"זרקו אותי, הפכתי עור ועצמות"

היום, החייל שהתגייס באוקטובר האחרון עם פרופיל 97, עדיין נכנס ויוצא מבתי חולים, "אני עור ועצמות", העיד על עצמו. הצעיר שאולץ לחתום על טופס שחרור, סיפר כי "זרקו אותו". לדבריו, "לא זכיתי ליחס מצד מפקדיי או חבריי לגדוד בו שירתתי. הם לא הביעו התעניינות במצבי, למרות ההליך הרפואי הקשה שאני ממשיך לעבור בשל רשלנות של ממש מצד הצבא".

עו"ד עמיר מלצר, המייצג את הצעיר, סיפר לחדשות 2 באינטרנט, כי כבר הוגשה תביעה נגד משרד הביטחון: "אנחנו דורשים להכיר בו כנכה צה"ל. האמת לא מעניינת אותם, רק הבירוקרטיה. הכריחו את מרשי לחתום על שחרור מצה"ל, למרות שהתנגד, איימו עליו שאחרת לא יכירו בו, ולא יוגשו לו שירותי רפואה. מדובר באיומים של ממש".

עו"ד מלצר הוסיף ותקף את המערכת הצבאית: "זה אבסורד. הצבא ממשיך בהתנהלות פסולה, הכול כדי להכביד על מרשי ולהכפיש אותו. זה הצבא שלנו, לצערי".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "הנושא נידון אצל נציב קבילות החיילים, ועל כן לא נוכל להתייחס לנושא". גורם צבאי אמר לחדשות 2 באינטרנט כי מבדיקה שנעשתה בחיל הרפואה עולה כי החייל קיבל טיפול הולם: "הבעיה זוהתה, טופלה והחייל קיבל את הטיפול הנדרש על מנת שמצבו לא יחמיר".