אקסלנס: "למשקיע סבלני יש הזדמנויות השקעה במניות"

רון הקיני מבית ההשקעות חוזר למדור ומוריד את משקל האפיק המנייתי בתיק, אך משאיר רוב החשיפה לאג"ח קונצרניות

ירידות השערים שנרשמות בחודשים האחרונים מאפיינות כמעט את כל ענפי המשק. על רקע הסנטימנט השלילי המתמשך וחוסר הוודאות לגבי הכלכלה העולמית, חוזר רון הקיני מאקסלנס להתארח במדור ומבצע כמה שינויים באלוקציית תיק ההשקעות שלו.

"החולשה בשוק המקומי יצרה הזדמנויות השקעה מעניינות במניות לטווח הבינוני והארוך. זאת כמובן עבור משקיעים בעלי סבלנות ואורך רוח, שיכולים להכיל את התנודתיות הגבוהה שצפויה בטווח הקצר", אומר הקיני.

עם זאת, הוא בוחר להקטין את החלק המנייתי בתיק, ולהקצות לו 25% בלבד (לעומת 30% בסבב הקודם), כאשר ההפחתה נעשית מהאפיק המנייתי המקומי בלבד.

לדבריו, ביצועי החסר של השוק בישראל הם בעיקר תוצאה של אי הוודאות הרגולטורית. "נוצר מצב שבו המסחר בתל אביב מסתמך פחות על הערכות שווי וניתוח כלכלי, ויותר על אילו חדשות בתחום הרגולציה צפויות להתפרסם", הוא אומר, "להערכתנו, נוצרות כאן הזדמנויות השקעה מאוד מעניינות לטווח הבינוני והארוך, כשהשוק ישוב לתמחר את השווים הכלכליים הראויים של החברות".

עם זאת, הירידות בסקטור המנייתי לא פסחו על המניות המומלצות של הקיני. מבין אלה נזכיר את פועלים, ישראמקו וגרנית, אשר איבדו מאז שהמליץ עליהן באמצע אפריל 17%, 14% ו-22%, בהתאמה. "אנו עדיין מעריכים כי מדובר בחברות מעניינות בתחומים שבהם הן פועלות, אולם בשל הסנטימנט השלילי נדרשת סבלנות רבה כדי לקצור פירות בהשקעות אלו", מסביר הקיני.

עוד הוא מוסיף כי הירידות החדות בשווי מניות הבנקים מהוות השקעה, וכי פועלים ממשיכה להיות מעניינת לאור התשואה להון ומכפיל ההון הנמוך יחסית. "חברות החזקה ששווין ירד ונסחרות כעת בדיסקאונט עמוק, כמו גרנית, עשויות להציף ערך בעתיד", מוסיף הקיני, "הסנטימנט השלילי בשווקים גרם לכך שגם סקטור הגז לא מתמחר את השינוי הגדול שישראל צפויה לעבור בשנת 2013, מה שמשאיר את ישראמקו אטרקטיבית".

הקיני מוסיף לרשימת המניות המומלצות שלו את יצרנית הדשנים כיל, שמתחילת השנה הוסיפה לערכה 23%. להערכתו, בטווח הקצר החברה צפויה להמשיך ליהנות מנזקי הבצורת, ובטווח הארוך ליהנות מהגידול בביקוש ארוך הטווח לסחורות חקלאיות.

מניה נוספת שעליה המליץ הקיני היא של חברת התקשורת בי קומיוניקיישנס, החברה האם של בזק.

- מאז שהמלצת עליה המניה איבדה כ-70% מערכה, מדוע להמשיך להחזיק בה?

"בי קום היא למעשה אופציה על בזק, מעין תיבול לתיק ההשקעות. ציינתי בעבר שבענף התקשורת קיימת אי ודאות בטווח הקצר, שמצדיקה השקעת חסר בענף התקשורת כל עוד לא יתבררו מלוא המשמעויות של כניסת כל המתחרים החדשים לשוק. להערכתנו, לטווח ארוך מדובר בהשקעה סבירה במחירים הנוכחיים, ולאחר התפוגגות אי הבהירות הרגולטורית שוק התקשורת בכללותו יהווה הזדמנות קנייה".

מעדיף שקלי על פני צמוד

הקיני בוחר להגדיל את נתחן של אג"ח ממשלתיות בתיק ההשקעות שלו, ועתה מקצה להן 35% לעומת 30% בסבב הקודם. הוא ממשיך להעדיף את האפיק השקלי על פני הצמוד, ומקצה לו 20% לעומת 15% בהתאמה, שניהם במח"מ 3-4 שנים.

נזכיר כי בפעם הקודמת שהתארח במדור, הקצה הקיני את כל האפיק לטובת אג"ח ממשלתיות שקליות. עכשיו לעומת זאת הוא טוען כי "לאחר השפעות המיסוי האחרונות, הציפיות האינפלציוניות בשוק סבירות והן הגיעו לרמה שאין העדפה ממשית בין האפיקים השונים. עם זאת כיוון שלא מדובר באינפלציה קלאסית של ביקושים, אין סיבה שציפיות אלו יישארו לאורך זמן. אנחנו מעריכים כי בעתיד יהיה צורך להטות את התיק לכיוון השקלי".

את הנתח הגדול ביותר בתיק ההשקעות שלו (40%) ממשיך הקיני להקצות לטובת אג"ח קונצרניות, 35% מהם לטובת השוק המקומי, והיתרה לטובת חו"ל. אולם במקום להתמקד באפיק השקלי בלבד כפי שעשה עד כה, הוא בוחר להקצות 25% לטובת האפיק הצמוד ו-10% לטובת האפיק השקלי, שניהם במח"מ של עד 3.5.

"באג"ח הקונצרניות ניתן למצוא חברות ראויות להשקעה במשוואת הסיכוי-סיכון, שעשויות ליהנות מירידת תשואות בשל השתייכותן לחברות המגובות בתזרים מזומנים טוב, יחסי מינוף סבירים וגמישות פיננסית לשם השבת החוב שלהן", הוא אומר.

במקביל, הוא חוזר על המלצותיו מהסבב הקודם, דוגמת ישרס ו' ונורסטאר ח', אשר נסחרות כעת בתשואה של 6.3% ו-7.1%. "ישרס נהנית מפיזור גיאוגרפי רחב בארץ, נגישות למקורות מימון ונכסים לא משועבדים", אומר הקיני, "באחרונה עלה הדירוג של החברה, ולהערכתנו התשואה באיגרת מפצה על הסיכון. נורסטאר מצידה נהנית מתזרים דיבידנדים יציב וחזק מהחברה הבת גזית גלוב, ויש לה נגישות טובה למערכת הבנקאית ולשוק ההון, ויחס טוב של חוב לשווי החזקות".

תיק
 תיק

*** הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך