למה ממשיכים לשלם לעו"ד פרי?

מי שהורשע שגנב מיליונים בפרשת הפנסיה הגרמנית עדיין מקבל פרמיות

האם ייתכן שלמרות הרשעתו של ישראל פרי בגניבת מיליונים מלקוחותיו בתוכנית הפנסיה הגרמנית, הם עדיין ממשיכים לשלם לו פרמיות? על-פי תביעה ייצוגית שהוגשה נגד פרי והחברה שלו, נראה שכן. מתברר כי רק כ-370 מבין אלפי הלקוחות פעלו להפסיק את התשלום אחרי הרשעתו של פרי באוקטובר 2007.

לדברי עו"ד דורון לוי, שותף בכיר במשרד עמית, פולק, מטלון, המייצג את התובע הייצוגי, מדובר בסכומים של מיליוני שקלים מדי חודש שפרי ממשיך לקבל למרות הרשעתו. במסגרת התביעה ביקש לוי לעצור את הגבייה מהלקוחות.

באופן בלתי צפוי, פרקליטיו של פרי עצמם הסכימו לכך שהתביעה תוכר כייצוגית. עו"ד עמרי ידלין, המייצג את פרי, מסביר את המהלך התמוה: "אין לנו עניין למשוך את ההליך".

- קצת מפתיע לשמוע.

"אנחנו נוכיח שלא רק שלא נגנב כסף מהלקוחות, הם גם הוטבו. עובדה היא שהרוב המכריע של הלקוחות לא ביטלו את הוראת הקבע לחברה של פרי - פשוט כי הם מרוצים. תתפלאי, יש לקוחות שמודים לישראל פרי, והם לא יבטלו".

בכל מקרה, במסגרת ההסכמות שגיבשו הצדדים במסגרת התביעה הייצוגית, יוכל בית המשפט להורות כי הלקוחות (או חלק מהם) יפסיקו לשלם לפרי ויקבלו את הרנטות שלהם ללא כל ניכוי.

ממשרד המשפטים נמסר: "רשויות החוק פעלו במשך שנים לחשיפת מעשיו הפליליים של ישראל פרי ולהרשעתו בדין. היועץ המשפטי לממשלה אף התייצב בהליכים אזרחיים, על מנת לעכב את בירור התביעות המרובות שהגיש פרי נגד קורבנות העבירה עד להכרעה בהליך הפלילי (הכוונה להליכי גבייה שנקט פרי. ה' מ').

"הרשעתו משמשת את קורבנות העבירה, ויש בה כדי לסייע להם בהליכים אזרחיים נגדו, ובכלל זאת בתובענה ייצוגית שמתנהלת בימים אלה. הפרקליטות מכירה את ההליכים האזרחיים המתנהלים ושוקלת את דרכי הפעולה האפשריות".