השרים בממשלה יצטרכו לבחור: ב.מ.וו או C5

ביהמ"ש דחה את עתירת צ'מפיון לבטל את תוצאות מכרז רכבי השרים ■ בענף מעריכים כי הרכבים החדשים יגיעו לשרים "עוד לפני החגים" ■ צ'מפיון: נבחן לערער

נסללה דרכם של שרי ממשלת ישראל לב.מ.וו 528 המיוחלת ולסיטרואן C5, שזכו במכרז רכבי השרים, וזאת לאחר שבית המשפט המחוזי בירושלים דחה אתמול (ג') את בקשתה של צ'מפיון מוטורס להוציא צו ביניים כנגד מכרז ההצטיידות ברכבי שרים.

צ'מפיון טענה כי סעיפי מפתח במכרז, ובראשם סף ההספק המינימלי, שונו בדיעבד, ולפיכך לא איפשרו לחברה להשתתף במכרז.

בפסק הדין כותב השופט דוד מינץ כי "אחר עיון בבקשה ובתגובות (המדינה), נחה דעתי כי אין מקום ליתן צו ביניים. למרות שלפי נספח י' למכרז עולה כי 200 כ"ס נקבע כהספק מינימלי וכתנאי סף לפי המכרז, על פניו לא הייתה מניעה שהמבקשת תרכוש את מסמכי המכרז ותתמודד בו. יש גם מספיק רגלים לסברה כי שינוי התנאי היה ידוע לעותרת, או לכל הפחות היא יכלה לדעת עליו ללא קושי כפי שנתבקש בנסיבות העניין.

"לכן, נוכח העובדה שכבר הוכרז על זוכה אשר כבר שינה את מצבו לרעה מצד אחד, והשיהוי ולו הלכאורי שבהתמודדות המשפטית עם העתירה מאידך, הבקשה נדחית כאמור".

בחברת צ'מפיון מוטורס בוחנים את האפשרות לערער על ההחלטה. עם זאת, בענף הרכב מעריכים כי מנהל הרכש באוצר יחתום כבר בשבועות הקרובים על חוזה אספקה עם שתי החברות שזכו במכרז, דלק מוטורס ולובינסקי, וזאת בשאיפה לספק לשרים מכוניות שרד חדשות "עוד לפני החגים".