נפתח תיק הוצאה לפועל נגד דור-אלון בהיקף 3.2 מיליון שקל

לטענת בעל תחנת דלק בקלנסואה, דור-אלון לא משלמת חוב שהוטל עליה במסגרת פסק דין בו נקבע כי הפרה הסכם בין הצדדים

האם חברת דור-אלון אינה משלמת חובות שהוטלו עליה על-ידי בית המשפט? נגד חברת הדלק דור-אלון, שבבעלות דודי ויסמן ושרגא בירן, נפתח לאחרונה תיק הוצאה לפועל, בהיקף 3.2 מיליון שקל, בלשכת ההוצאה לפועל בחדרה.

התיק נפתח על-ידי בעלים של קרקע בקלנסואה, המפעיל עליהם תחנת דלק, בטענה כי דור-אלון אינה משלמת חוב שהוטל עליה בפסק דין שניתן בבית המשפט המחוזי מרכז ביוני האחרון.

הסכסוך בין הצדדים מפורט בתביעות הדדיות שהגישו דור-אלון ובני משפחת נאטור מקלנסואה האחד כנגד השני בגין הפרת הסכם למכירת מוצרי דור אנרגיה, בהם גם רכישת ומכירת דלק של החברה באופן בלעדי בתחנת הדלק של משפחת נאטור.

בתביעתה של דור-אלון נטען כי משפחת נאטור הפרה את ההסכם שנחתם ביניהם, כאשר החלה לרכוש דלק מחברות אחרות בשנת 2008, וכן ביטלה המחאות שהועברו לדור-אלון בגין דלקים שסופקו כבר.

מנגד, בני משפחת נאטור טענו בתביעה שכנגד בסך 7.5 מיליון שקל כי דור-אלון היא שהפרה את ההסכם ביניהם, כאשר העלתה את תעריפי הדלק שגבתה ממנה בתמורה לדלק שסיפקה, עוד נטען כי דור-אלון הקימה תחנת דלק מתחרה בעיר טייבה, על אותו ציר כביש בו ממוקמת תחנת הדלק של המשפחה, ומכרה בה דלקים במחירים הנמוכים מהמחירים שנמכרים בתחנת נאטור, ואף נמוכים מהמחירים שבהם מוכרת דור-אלון את הדלקים לנאטור. בכך, נטען, הובילה דור-אלון לירידה דרסטית במכירות תחנת נאטור.

בני משפחת נאטור טענו עוד כי במשך שנים לא גילו את ההונאה והגזל וסמכו על יושרה של דור-אלון, ואולם ברגע שנחשפה ההונאה, בשנת 2008, שלחו לדור-אלון הודעה על ביטול ההסכם ביניהם.

הפרה יסודית

השופט אברהם יעקב קיבל את טענותיה של משפחת נאטור וציין כי דור-אלון הפרה הפרה יסודית את ההסכם לאספקת הדלק לתחנה בקלנסואה. כמו כן, השופט חייב את דור-אלון לפצות את משפחת נאטור על נזקיה הישירים שהוכחו, בגין גביית היתר עבור בנזין וסולר בסכום של כ-3 מיליון שקל, וכן לשלם לה שכר-טרחת עורכי דין בסך 180 אלף שקל.

מדור-אלון נמסר בתגובה לפתיחת תיק ההוצאה לפועל נגדה: "הגשנו ערעור בנושא לבית המשפט העליון".