עשיתם צבא? קבלו הנחה של 186 א' ש' על דירה... ביקנעם

על פי תוצאות מכרז במסלול מחיר למשתכן ל-182 יחידות דיור ביקנעם עילית, הדירות לזכאים יימכרו בהנחה של כ-23% על מחירי דירות חדשות בעיר - במחיר ממוצע של פחות מ-720 אלף שקל

על פי תוצאות מכרז במסלול מחיר למשתכן ל-182 יחידות דיור ביקנעם עילית, הדירות לזכאים יימכרו בהנחה של כ-23% על מחירי דירות חדשות בעיר - כאשר ההנחה ניתנה בעדיפות ליוצאי צבא, לראשונה במסגרת מחיר למשתכן. ההרשמה לזכאים צפויה לאחר חתימת החוזים וקבלת היתרי בנייה.

הדירות ממוקמות בשכונה החדשה שער הגיא ויימכרו במחיר ממוצע של פחות מ-720 אלף שקל. לפי נתוני משרד הבינוי והשיכון, על בסיס עסקאות שהתבצעו בחודשים האחרונים ביקנעם עילית, מחיר דירה חדשה בשטח דומה נמכרה בכ-906 אלף שקל בממוצע (ואף יותר מכך במהלך 2011). כלומר, הדירות במכרז מגלמות הוזלה של כ-186 אלף שקל על מחיר השוק.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר בתגובה לתוצאות המכרזים: "אנו מברכים על התוצאה. המאמץ להוזלת מחיר הקרקע, לאחר מאבק ארוך, מוכיח את עצמו. אנו נמשיך בדרך זו. אין ספק שזה ישפיע על מחירי הדיור באזור וכך צפוי גם בערים הנוספות באזורי הביקוש בהם יסגרו בקרוב מכרזי מחיר למשתכן נוספים".

כרגע נמצאים באוויר מכרזים נוספים של מכרזי מחיר למשתכן עם הנחות של 50% על הקרקע במספר ערים באזורי הביקוש - במודיעין, ראש העין ובנשר, כאשר בקרוב יצאו מכרזים בערים נוספות. בכל הערים הללו צפויות על פי ההערכות הנחות משמעותיות על הדירות לזכאים, שעשויות להגיע למאות אלפי שקלים לדירה.

בנוסף, בימים האחרונים יצאו לראשונה בתולדות המדינה מכרזים לדיור להשכרה לטווח ארוך במחיר מפוקח, כשעד כה התפרסמו מכרזים במודיעין ובבאר שבע.