גוגל סוגרת את פעילות מוטורולה מוביליטי בישראל

ענקית האינטרנט מקצצת: החליטה לסגור את הסניף המקומי של מוטורולה מוביליטי על כל 30 עובדיו ■ גם 40% מהמנהלים הבכירים של מוטורולה מוביליטי יפוטרו ■ לפני כשבוע הודיעה על פיטורי 4,000 עובדי מוטורולה מוביליטי בעולם

חרב הקיצוצים של גוגל הגיעה גם לישראל, ענקית האינטרנט החליטה לסגור את הסניף המקומי של מוטורולה מוביליטי בארץ ולפטר את 30 העובדים בחברה. פעילות ישראל תטופל החל מהתקופה הקרובה על-ידי סניף של מדינה אחרת.

לפני כשבוע הודיעה גוגל כי מתכננת לפטר 4,000 עובדים מחטיבת מוטורולה מוביליטי בעולם, המהווים כ-20% מסך מצבת העובדים בחטיבה, שאותה רכשה גוגל מוקדם יותר השנה ב-12.5 מיליארד דולר, במטרה להשתמש במאגר הפטנטים של חברת הסלולר האמריקנית.

שני שלישים מהפיטורים מבוצעים מחוץ לארה"ב וגוגל תסגור שליש מהמתקנים בחטיבה. השינויים אמורים להתבצע בשבועות הקרובים. גוגל גם מטלטלת את הנהלת מוטורולה מוביליטי, כאשר בכוונתה לפטר 40% מהמנהלים הבכירים, לפי דיווח של אתר בלומברג.

בישראל ובעולם קיימות שתי חברות של מוטורולה: מוטורולה מוביליטי ומוטורולה סולושנס. מדובר בשתי חברות נפרדות, שיושבות בארץ בבניינים נפרדים. מוביליטי יושבת בנתניה ואותה מנהל קובי כליף, וסולושנס השוכנת באיירפורט סיטי ליד נתב"ג ומעסיקה 1,500 עובדים בניהול שמעון דיק.

מוטורולה מוביליטי שעברה טלטלות בשנים האחרונות, החל מפיטורים, מעברים בין משרדים שונים מתל אביב, הרצליה פיתוח ועד נתניה, הגיע גם לפרישת המנכ"ל הקודם הרצל ארביב שניהל את החברה שנים רבות. במוביליטי עוסקים בעיקר בצד השיווקי של מכירות הטלפונים, הטאבלטים ודיבוריות הבלוטות'. החברה מנהלת בארץ את המגעים עם המפעילות הסלולריות, עוסקת בחלק מהצדדים הטכניים, כמו הגיור לעברית ומעסיקה גם מספר ייבואנים כמו ח.י המייבאת את הסלולריים והטאבלטים ורונלייט האחראית לדיבוריות הבלוטות'.

מוטורולה מוביליטי התקשתה מאוד להתחרות בשוק הסלולר בישראל מול התחרות של האייפון מבית אפל וסדרת הגלקסי של סמסונג. היא השקיעה משאבים רבים בקמפיינים לדגמי הסמארטפונים הרייזר וה-Defy ולטאבלטי ה-Xoom שלה, אולם בשנה האחרונה, היא כמעט שלא השיקה דגמים חדשים בישראל.

ממוטורולה מוביליטי ישראל נמסר: "אנחנו סוגרים את הסניף המקומי, כאשר העובדים לא יישארו בחברה".