כביש 6 יתקרב לצומת הנגב: סולל בונה זכתה במכרז

הקטעים הצפוניים של כביש 6 נמצאים בשלב מתקדם של מכרז המבוצע בשיטת B.O.T ■ הגשת ההצעות מתוכננת לתחילת שנת 2013 והפרויקט צפוי להסתיים בתוך כ-3 שנים

כביש חוצה ישראל ממשיך דרומה. חברת סולל בונה זכתה היום (יום שני) במכרז להמשך סלילת כביש 6 דרומה, במסגרת תכניתו של שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, להאריך את כביש 6 עד לצומת הנגב.

המכרז שפורסם על-ידי חברת כביש חוצה ישראל, כולל את קטע הכביש ממחלף רהט ועד מחלף להבים (קטע 21), באורך של יותר משישה קילומטרים. עלות הפרויקט מסתכמת בכ-300 מיליון שקל והוא צפוי להסתיים במחצית הראשונה של 2015.

השר כץ ציין, כי הארכת כביש 6 דרומה מבוצעת במסגרת תכנית "נתיבי ישראל" שנועדה לחבר את הנגב והגליל למרכז הארץ, באמצעות רשת מהירה ומתקדמת של כבישים ומסילות ברזל.

חברת כביש חוצה ישראל החלה לאחרונה בעבודות פינוי התשתיות וההפקעות הנדרשות לאורך התוואי וכבר החלה בהקמת שלושה גשרים, בעלות של כ- 45 מיליון שקל.

הקטע הדרומי של כביש חוצה ישראל מסתיים כיום במחלף מאחז, צפונית לבית קמה ומתוכנן להגיע עד לצומת הנגב, דרך מחלף שוקת, נבטים ורמת חובב, לאורך של כ-60 קילומטרים.

שר התחבורה ציין, כי בשבועות הקרובים יתפרסם מכרז נוסף, בין מחלף להבים למחלף לקייה ועד סוף השנה, צפוי להתפרסם מכרז נוסף ממחלף לקייה ועד מחלף שוקת. אורכם של שני הקטעים מגיע ליותר מ-11 קילומטרים.

"סלילת הקטע החדש בין להבים לצומת הנגב תאפשר להסיט את התנועה העוברת בתוך באר שבע דרומה, ותגביר את רמת הבטיחות בעיר. כמו כן, היא תשפר משמעותית את הנגישות לבסיסי צה"ל באזור", אמר כץ.

כץ מסר כי במקביל לכך, משרד התחבורה וחברת כביש חוצה ישראל נערכים לסלילת הקטעים הצפוניים של כביש 6 מיוקנעם ועד סומך. מדובר בקטעים באורך כולל של כ-17 קילומטרים, הכוללים שלוש מנהרות, באורך של כחמישה קילומטרים.

הקטעים הצפוניים של כביש 6 נמצאים בשלב מתקדם של מכרז המבוצע בשיטת B.O.T. הגשת ההצעות מתוכננת לתחילת שנת 2013. הפרויקט צפוי להסתיים בתוך כשלוש שנים. בימים הקרובים תתחיל חברת חוצה ישראל בעבודות פינוי התשתיות, כהכנה לכניסת הזכיין לעבודה.

כביש 6 משתרע כיום על פני 140 קילומטרים, ממחלף עין תות שבצפון ועד מחלף מאחז בדרום. במחלף תל- קשיש אשר בצפון, מתפצל כביש חוצה ישראל לשתי זרועות, האחת לכיוון מחלף סומך והגליל המערבי והזרועה השנייה לכיוון מחלף המוביל ואצבע הגליל.