לו הייתי רוטשילד: צאצא הברון בשורט על האירו ב-314 מ' ד'

הלורד ג'ייקוב רוטשילד, נצר לשושלת רוטשילד המפורסמת, פתח את פוזיציית השורט על האירו באמצעות חברת RIT Capital Partners אותה הוא מנהל

האירו "שוחה במים העמוקים". עדות לכך ניתן למצוא בעובדה כי אחת משושלת הבנקאות הותיקה - שושלת רוטשילד, החליטה להשקיע 314 מיליון דולר (200 מיליון פאונד) כנגד המטבע האירופי, כך לפי הדיווח של העיתון הבריטי, ה"דיילי טלגרף".

הלורד ג'ייקוב רוטשילד, נצר לשושלת רוטשילד המפורסמת, פתח את פוזיציית השורט על האירו באמצעות חברת RIT Capital Partners, חברת ההשקעות המנהלת נכסים בהיקף של כ-1.9 מיליארד פאונד שבה הוא משמש כיו"ר.

לפי הדיווח, חברת ההשקעות של רוטשילד פתחה את פוזיציית השורט על האירו כאמצעי מיגון להשקעותיה האחרות, זאת בשעה שהדעה הרווחת בקרב מעצבי מדיניות רבים באירופה ובקרב הציבור, היא שהאירו נלחם על חייו ומצוי בסכנה.

לפי הדיווח, בחודש יולי קרן ההשקעות ריט הגדילה את פוזיציית השורט שלה על האירו,לשיעור של 7% מסך כל השקעותיה, זאת לעומת 3% מסך השקעותיה בחודש ינואר.

העיתון הבריטי ציטט אישים המקורבים ללורד רוטשילד, הטוענים כי הפוזיציה הנוכחית שלו כנגד האירו היא ריאליסטית בהתחשב בכך שהמטבע האירופי נשאר חלש וכי הגדלת הפוזיציה לא נבעה מהשקפה או משאלת לב שלילית לגבי האירו.

בתוך כך, ת'אנוס ואמוואקידיס, מנהל מחלקת אסטרטגיית המט"ח במריל לינץ' אמר בראיון ל-CNBC כי האירו הוא במידה מסוימת קורבן של כל החולי המערכתי והחוסר הוודאות המתפשטים במערכת הכלכלית האזורית. "התגברות החוסר ודאות לוחצת על הבנק המרכזי האירופי לפעול בנחישות כאשר פרישת יוון עדיין עומדת על הפרק ועלויות המימון של ספרד ואיטליה עדיין מרקיעות שחקים", הוא מוסיף."