"ימיו של אילן בן-דב כבעל השליטה בפרטנר ספורים"

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון: עם נסיגת האצ'יסון מהעסקה לרכישת השליטה בפרטנר, אין בנמצא רוכש טבעי שייכנס בנעליה ובוודאי שלא בתנאים המקוריים

עם נסיגת חברת האצ'יסון הסינית מהעסקה לרכישת השליטה בחברת פרטנר , אין בנמצא רוכש טבעי אשר ייכנס בנעליה ובוודאי שלא בתנאי העסקה המקוריים - כך אומר היום (ג') יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, בתגובה לחדשות מאתמול בערב על ביטול עסקת הרכישה.

סקיילקס וסאני , אשר בשליטתו של אילן בן-דב, הודיעו אמש (ב') על הודעה שקיבלו מחברת האחזקות הסינית האצ'יסון - הנוגעת לביטול העסקה לרכישת האצ'יסון את סקיילקס, מהלך אשר נועד היה להגדיל במעט את קופת המזומנים של סאני, ולאפשר לבן-דב לעמוד בחלק מהחובות לנושיו.

למה ביטלה האצ'יסון את העסקה?

לדברי פגוט, "חברת האצ'יסון היוותה רוכש פוטנציאלי ייחודי, שכן היוותה הן נושה גדול של סקיילקס השולטת בפרטנר, הן בעלת בית לשעבר של פרטנר המכירה את שוק התקשורת היטב והן משקיעה גלובאלית בעלת כיסים עמוקים וגמישות פיננסית מספקת".

לדבריו, מחירי אגרות החוב של חברת סקיילקס משקפים היטב את הפסימיות של המשקיעים הן באשר להסתברות התממשות עסקה חלופית במחירים ראויים - והן באשר לכושר ההחזר של החברה בהינתן "אין עסקה".

על המצב הנוכחי של פרטנר, אמר פגוט כי "כעת האצ'יסון מצטרפת לקדמת תור הנושים כנושה מרכזי עם חוב של 300 מיליון דולר. ההרעה הדרמטית בסביבת הפעילות העסקית של פרטנר בשילוב עם תג המחיר לפיו נקבעה העסקה לרכישת השליטה בפרטנר בוודאי היוו את הסיבה המרכזית עבור חברת האצ'יסון לסגת מן העסקה. אולם יתכן כי ההרעה בסביבה הגיאו פוליטית והרגולציה החונקת תרמו לא מעט להחלטה של האצ'יסון לוותר על התענוג המפוקפק של עשיית עסקים בישראל בעת הנוכחית".

"מקלחת המים הצוננים הציבורית לה זכתה העסקה וקרב הרחוב אשר התנהל בין המוסדיים לבן-דב בוודאי לא תרם לסיכוי של העסקה להתממש, שכן סביר להניח כי חברת האצ'יסון לא חפצה להיות במרכזו של עימות ציבורי רחב היקף אשר יפגע בשמה הטוב", אמר פגוט.

"סביר להניח כי ימיו של בן-דב כבעל השליטה בפרטנר קצרים והוא יידרש לאתר רוכש פוטנציאלי בלוחות זמנים צפופים ותחת לחץ פיננסי כבד מכל עבר ולפיכך סיכויו למצות את השווי הכלכלי של חברת פרטנר נמוכים", סיכם פגוט. "אנו מעריכים כי ימצאו במהרה הכרישים הגלובליים מריחי הדם אשר ימהרו לזהות את ההזדמנות העסקית והמסחרית המעניינת שנוצרה בהשקעה בפרטנר".