בוב ג'נג'ואה: "מדד S&P 500 יצלול 25% עד נובמבר"

האנליסט של בנק ההשקעות נומורה: "הדבר הנכון לעשות, כפי שאמרתי גם באפריל וביוני, הוא להתכונן לתקופה פסימית בין אוגוסט לנובמבר" ■ מעריך כי הקלה כמותית לא תושק לפני דצמבר

קריאת אזהרה מאת בוב ג'נג'ואה לכל המשקיעים המצדדים בהמשך הראלי בוול סטריט: האנליסט הדובי הוותיק אומר כי מדד ה-S&P500 הולך לצלול ב-20%-25% בשלושת החודשים הקרובים.

האנליסט של בנק ההשקעות נומורה פרסם היום (ג') מזכר ללקוחותיו בו ציין כי על המשקיעים לנקוט בזהירות בשווקים עד לאחר הבחירות הקרובות בארה"ב.

ג'נג'ואה ציין כי "כרגע אני חושב שהדבר הנכון לעשות, כפי שאמרתי גם באפריל וביוני, הוא להתכונן לתקופה פסימית בין אוגוסט לנובמבר. בתקופה הזו אני צופה שמדד ה-S&P500 ירד מרמת ה-1,400 נקודות ב-20%-25%, ויסחר ברמות הנמוכות של 2011 ואף למטה מכך".

כצפוי, ג'נג'ואה מעריך שהדולר ירוויח רבות אם תחזיתו הדובית תתממש. "התקופה הפסימית הזו תהיה, לדעתי, מאוד 'שורית' עבור הדולר ועבור אג"ח ממשלתיות".

עוד צופה ג'נג'ואה כי הפדרל ריזרב ישיק הקלה כמותית נוספת רק בדצמבר ולא לפני כן. "אנו צופים שמר ברננקי יאכזב את השווקים בשבוע הבא בג'קסון הול (שם יתרחש המפגש המסורתי של ה'פד', נ.נ), ושהשווקים יגלו בקרוב שלא ה-ECB ולא הפוליטיקאים של גוש האירו יוכלו לעמוד בהבטחות שלהם".

כזכור, גם יו"ר ה-ECB מריו דראגי וגם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הקפיצו לאחרונה את השווקים לאור התבטאויותיהם כי "יעשו כל שביכולתם כדי לשמור על גוש האירו", מה שנראה כהבטחה להתערבות מוניטרית רצינית בגוש האירו.