ביה"ד אסר על יו"ר ועד רותם אמפרט להיכנס למתקני החברה

שמעון סבן הושעה מעבודתו לפני חודשיים, והוא מואשם בהטרדה מינית של עובדת ■ ביה"ד: מניעת כניסתו למתקני החברה לא תפגע בהתארגנות העובדים

‎‎בית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע נענה אתמול (ב') לבקשת הנהלת מפעל רותם אמפרט מקבוצת כימיקלים לישראל, והחליט לאסור על שמעון סבן, יו"ר ועד העובדים, להיכנס למתקני החברה. סבן, הושעה מעבודתו לפני חודשיים, והוא מואשם בהטרדה מינית של עובדת, בפגיעה בפרטיות ובהאזנת סתר.

‏בניגוד להחלטת בית משפט השלום בבאר-שבע, שהחליט להרחיק את סבן רק מהמפעל המרכזי של החברה, השופטת יעל אנגלברג-שהם מבית הדין לעבודה נענתה לבקשת ההנהלה ואסרה על כניסתו לכל מתקני החברה, 3 בסך-הכול.

השופטת נימקה את החלטתה בכך שסבן "עשה שימוש לרעה במעמדו כיו"ר הוועד ובזכותו להיכנס לחצרי החברה, וכי מטרתו הייתה להסלים את יחסי הצדדים".

‏באי-כוח ההסתדרות ושמעון סבן, עורכי הדין אהוד שילוני, אלעד מורג ואלמוג סבן, טענו בדיון כי בקשת החברה היא שימוש לרעה בהליכי משפט וניסיון לקבל גושפנקא לצעדים מפרים ובלתי חוקיים שהיא נוקטת כלפי סבן, רק בשל מעמדו החזק כיו"ר ועד העובדים.

‎‎לא פוגע בהתארגנות

‎‎למרות זאת, השופטת קבעה כי "לא שוכנענו שמניעת הכניסה של מר סבן לחצרי החברה גורמת לפגיעה בהתארגנות. לאיש מונה ממלא-מקום, שהוא ויתר חברי הוועד (10 חברים בסך-הכול) רשאים להיכנס לכל אתרי החברה על מנת לפעול לטובת העובדים".

לסיכום קבע בית הדין כי "איזון נכון בין זכות ההתארגנות לבין זכותה של הנהלת החברה לנהל את מפעלה, לרבות הזכות להשעות עובד על רקע הליכים פליליים שננקטו כנגדו... מוביל לתוצאה כי ניתן להגביל את זכות הכניסה של נציג עובדים לחצרי המפעל, במקום שבו כניסתו עשויה להפריע להתנהלות תקינה של העבודה במפעל".

‏בנוסף הורה בית הדין להסתדרות להשיב עד לתאריך ה-2 בספטמבר מדוע היא אינה מדיחה את סבן מראשות הוועד לאור החשדות וכתב האישום נגדו.

‏עו"ד נחום פינברג, המייצג את רותם אמפרט, מסר בתגובה: "אנחנו תמהים על כך שההסתדרות עדיין נמנעת מלהדיח את יו"ר הוועד, למרות הגשת כתב האישום בעניינו וגם לאחר ההחלטה הברורה של בית הדין".

מההסתדרות נמסר בתגובה: "נלמד את ההחלטה ונגיב לבית הדין".‏‎‎‏