איתות טכני: ב-5 הפעמים שה-VIX היה בשפל, השוק צנח

המשקיע האגדי דאג קאס טוען במאמר פרשנות מיוחד, כי הרמה הנמוכה מדי של מדד הפחד היא אינה דבר חיובי ומעידה על אדישות המשקיעים ■ בגרפים המצורפים ניתן לראות שבכל פעם שה-VIX היה נמוך מדי השווקים צנחו

המשקיע האגדי דאג קאס, מנהל חברת ההשקעות Seabreeze Partners יצא במאמר פרשנות מיוחד שפורסם באתר הכלכלי TheStreet, במסגרתו הוא טען כי השווקים הגיעו לנקודת מפנה, וכי מדד ה-VIX (מדד הפחד) הגיע לרמה המעידה על כך שהקריסה בשווקים קרובה מתמיד.

"לדעתי אנו מתקרבים לנקודת מפנה קריטית בשוק המניות", הוא כתב במאמר. "מדד ה-S&P 500 מגלם פרופיל סיכון שאינו סימטרי, כאשר לדעתי, הוא מציע סיכונים רבים יותר מאשר הזדמנויות השקעה אפשריות".

אז מדוע קאס הגיע למסקנה זו? האנליסט הפופולרי טוען כי הרמה שאליה הגיע מדד ה-VIXבימים האחרונים, שצנח לשפל של כ-5 שנים, מעידה על הרמה הגבוהה ביותר של אדישות המשקיעים. שכן, מצד אחד השווקים לא מקבלים חדשות שליליות מכיוון משבר החוב האירופי ומנגד הם מקבלים רצף של נתונים כלכליים מפתיעים בעיקרם מארה"ב.

כפי שניתן לראות בגרפים המצורפים, קאס מבסס את הניתוח שלו על ההתנהגות ההיסטורית של השווקים בפעמים הקודמות שאדישות המשקיעים הייתה ברמה כל כל גבוהה.

vix11 / צילום מסך: מתוך אתר ביזנס אינסיידר
 vix11 / צילום מסך: מתוך אתר ביזנס אינסיידר

sp500 / צילום מסך: מתוך אתר ביזנס אינסיידר
 sp500 / צילום מסך: מתוך אתר ביזנס אינסיידר

לכן, הניתוח שערך קאס, המכנה את מדד ה-VIX "החזאי המופלא של הגבהים והתחתיות בשווקים", הוביל אותו לגרוס כי אנו ניצבים בפני תיקון מהותי כלפי מטה.