ATRADE: "השקת QE3 תוביל לראלי של כמה חודשים"

כך מעריכים הבוקר כלכלני ATRADE ■ חזי ינושבסקי: "לנתוני המאקרו שיפורסמו במהלך החודש הקרוב תהיה השפעה מכרעת על החלטת הפדרל ריזרב בעניין"

השקת תוכנית חדשה תוביל לראלי בשווקים שעלול להימשך מספר שבועות ואולי אפילו מספר חודשים - כך מעריכים הבוקר (ה') כלכלני ATRADE, בסקירה היומית שלהם.

ב-ATRADE מגיבים לפרוטוקולי הריבית של הפדרל ריזרב אשר פורסמו אמש, אשר העניקו למשקיעים רמז נוסף, בדבר האפשרות כי הבנק המרכזי בארה"ב ישיק בקרוב תוכנית רכישות אג"ח שלישית (QE3). "חברים רבים החזיקו בדעה כי הרחבה מוניטרית נוספת תהיה מוצדקת בקרוב, אלא אם הנתונים שיגיעו יצביעו על התחזקות רצינית ובת-קיימא בקצב ההתאששות הכלכלית", לשון הפרוטוקולים.

"ברננקי וחבריו מטילים פצצה על השווקים: תוכנית רכישות שלישית תושק בקרוב", כותב חזי ינושבסקי, ראש מחלקת המחקר ב-ATRADE. "מספר רב יותר של חברים ב'פד' מחזיקים בדעה כי יש להשיק תוכנית תמריצים נוספת על מנת לתת דחיפה נוספת לכלכלה הגדולה בעולם".

ב-ATRADE מסבירים כי "לנתוני המאקרו שיפורסמו במהלך החודש הקרוב תהיה השפעה מכרעת על החלטת הפדרל ריזרב בעניין זה. אם הנתונים שיפורסמו יעידו על התאוששות איטית, הוא יתערב. על פניו נראה כי ברננקי מכין את הקרקע להכרזה על תוכנית רכישות שלילית במהלך חודש ספטמבר".