תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

פריצת דרך שמחוללת מהפכה בעולם המעבדים

קפיצה טכנולוגית מדהימה יצקה בסיס לדור חדש של מעבדים, שמחולל מהפכה בכל קטגוריות המחשבים: נייחים, ניידים, תחנות עבודה ושרתים

אינטל עשתה זאת פעם נוספת. זה הדור השלישי של ארכיטקטורת Core, הנותנת את הטון ומציבה את הרף הגבוה בתעשיית המחשבים. בזמן ש"צעצועים" נחמדים כמו iPhone ו-iPad עושים בעיקר כותרות ו-Hype, מעבדי Core מאפשרים לממש את התפיסות המתקדמות ביותר בעולם המידע, החל במחשוב ענן ופתרונות Big Data וכלה במחשבי Ultrabook מרהיבים ביופיים ומרשימים בעוצמתם.

היתרון הטכנולוגי הולך וגדל

"הדינמיקה של 'חוק מור' לא נעצרה", אומר סיני ברקת מנכ"ל זרוע השיווק של אינטל ישראל. "ומי שממשיכה לדחוף את ההתפתחות הטכנולוגית בקצב הולך וגובר היא, כמו בעבר, אינטל. ההבדל העיקרי ביחס למצב לפני עשור, הוא הגידול הדרמטי בפער בין טכנולוגית היצור שלנו לבין המיטב של המתחרים. אם בתחילת המאה ה-21 היתרון שלנו התבטא במספר חודשים, היום מפריד בינינו לפחות דור שלם. את הטכנולוגיה שנכנסת ליצור מעבדי Ivy Bridge יצליחו המתחרים להעתיק לכול המוקדם רק בעוד שנתיים או שלוש, אם בכלל. זו הסיבה מדוע בכל סגמנט של השוק המגמה היא גידול בפלח השוק של אינטל. הסיסמא Intel Inside מעולם לא היתה רלוונטית יותר. תמצאו את הלוגו הזה על מחשבי-על שוברי שיאים ועל מחשבים ניידים קלים ואלגנטיים, ב- Data Center של כל ספקי שירות ענן גלובליים ובחדר השרתים של כל סטארט-אפ, על שולחנות העבודה של מדענים, מהנדסים, ארכיטקטים ומעצבי סרטים ב-3D - ובחדר המשפחה של כל מי שחצה את הפער הדיגיטלי, מברזיל עד הודו ומקיסריה עד אופקים".

מאז ההכרזה על התחלת השיווק של מעבדי Ivy Bridge, 'הדור השלישי של ארכיטקטורת Core', לא הפסיק זרם הדגמים החדשים למלא כול גומחת שוק. "הודות לטכנולוגית היצור המתקדמת, אינטל מסוגלת לספק שילובי תכונות ועוצמות שבעבר נחשבו לדמיוניים", אומר סיני ברקת.

דוגמאות:

  • CORE i7-3770 הוא מעבד לתחנת עבודה שולחנית בעל 4 ליבות ו-8 מגה-בייט מטמון L3 חכם. המנוע הגרפי HD Graphics 4000 נותן לו ביצועי מולטימדיה מדהימים בעיצוב 3D, בהדמאה פוטו-ריאליסטית, במשחקים ובהקרנת וידיאו. את מהירות השעון ניתן להגביר עד 3.9 גיגהרץ עם טכנולוגית Smart Turbo הייחודית של אינטל ולהריץ עד 8 נימים (Hyper-Threading) בו-זמנית. הוא מספק תשתית חומרה להגנת מידע במקרה של גניבה, לתמיכה בווירטואליזציה ולניהול מרכזי של צי המחשבים הארגוני. כל זאת עם תקציב תרמי של 77 וואט בלבד ומחיר לצרכן בסביבות 300 דולר.
  • Core i7-3610 QE מספק רשימה כמעט זהה של תכונות אך תוך צריכת הספק נמוכה, רק 45 וואט. מהירות הטורבו מגיעה ל-3.3 גיגהרץ והמטמון מסתפק ב-6 מגה-בייט, בהחלט מחיר סביר לשלם תמורת היכולת להטיס מחשב נייד במהירות של תחנת עבודה או כדי לזווד 2 מעבדים במודול קומפקטי של שרת להב (Blade Server) ולהכפיל את הצפיפות המעבדים ב-Datacenter.
  • Xeon E3-1275 V2, שהוכרז רק החודש, כבר מוביל את ההתקפה של Ivy Bridge על שרתים קומפקטיים ("קופסאות פיצה" ומיני-מגדלים) עם לוח-אם בעל 2 שקעים (Sockets) לשני מעבדים ושני בנקים של 32 גיגה-בייט זיכרון DDR3-1333/1600. מעבד זה, שתומך במערכת I/O מורחבת (PCI Express 3.O on 20 Lanes) מספק ביצועי טורבו עם 4 ליבות ב-3.9 גיגהרץ - במחיר 350 דולר וצריכת הספק של 77 וואט.

צמיחה חזקה בחדרי השרתים

"וזוהי רק ההתחלה", מבטיח סיני ברקת. "עד סוף 2012 יתווספו למשפחת Ivy Bridge Xeon הסדרות E5 ו-E7 החדשות, עם 10-8-6 ליבות ועד 30 מגה-בייט מטמון. אלה אמורים להעלות את הרף ב-50 אחוז ויותר מעל לביצועים של המעבדים המקבילים בארכיטקטורת Sandy Bridge (דוגמת ET-2690 Xeon ) וב-100% ביחס לארכיטקטורת Westmere (למשל Xeon E7-8870)."

בשנתיים האחרונות התבססה הצמיחה של ארכיטקטורת אינטל בתחומי מחשוב ענן (Cloud, גידול של 35% שנה על שנה), מחשוב עתיר ביצועים (HPC, יותר מ-20 אחוז שנה על שנה) ובתחום המתפתח של Big Data. בכל התחומים האלה ארכיטקטורת אינטל הפכה לסטנדרט דה-פקטו - עד כדי כך שגם הספקים הגדולים ביותר בשוק (חברות כמו IBM ואורקל) מעדיפים להציע פתרונות מבוססי אינטל ולא את "ארכיטקטורת ה-RISC" שלהם עצמם. ללא ספק, כל מי שחושב היום על "ענן פרטי", חושב על אינטל כבררת מחדל. בדיוק כפי שחושב כל מי שעסוק בהסבת ליבת המחשוב הארגוני לתצורת Blade Server מודולרי, או בתכנון Super Computer למרכז מחקר לאומי".

העתיד שייך ל-Ultrabook

בעוד העיתונות הפופולרית הולכת שבי אחרי מחשבי הלוח (Tablet) בכלל וה- iPad בפרט, המקצוענים יודעים כי העתיד בעצם שייך ל- Ultrabook. הקטגוריה החדשה של מחשבים ניידים, שמשלבים בין העוצמה המסורתית של מעבדי אינטל לגוף דק ולאלגנטי, מספקים משך עבודה (על סוללות) שמגיע ליום שלם וגרפיקה באיכות High Definition. "ה-Tablet-ים הזעירים, שנעשו כל כך אופנתיים, אינם יכולים להחליף את המחשב הנייד המסורתי כשמדובר ביישומים שדורשים עוצמה אמיתית", אומר סיני ברקת. "המעבדים האלטרנטיביים, שפותחו מתוך ארכיטקטורה של שבבים המיועדים לטלפונים חכמים, לא מתקרבים אפילו ליכולות של הצנוע ביותר במשפחת Core."

לכן רוב מנהלי המחשוב בארגונים ממליצים על Ultrabook כצעד הבא בהתפתחות המחשוב הנייד. עם מעבדי Ivy Bridge ניתן לספק עוצמות של תחנת עבודה בנייד שעוביו פחות מ-2 סנטימטר, משקלו כקילוגרם וחצי - ועדיין מאפשר 8 שעות ויותר של עבודה בתנועה בלי לחפש שקע חשמל. מחשבי Ultrabook מוצעים היום על ידי כל היצרנים - החל ב-HP, לנובו, ו-Dell וכלה ב- ASUS, טושיבה ו-Acer - והתחרות הפתוחה אומרת שהלקוח נהנה מתמורה גדולה יותר לכספו. למעשה, אתם יכולים לרכוש היום Ultrabook שרירי במחיר של Tablet חלשלוש, שלא מסוגל לספק אפילו 10 אחוז מהיכולות האלה.

מרכז המולטימדיה, המשחקים והקולנוע הביתי

גם במשרדים הביתיים, בעסקים זעירים ובחדרי המשפחה נמשכת הנהירה למחשבי הדור החדש. "במעבדי Ivy Bridge הוכפלה ויותר העוצמה של מערכת המולטימדיה", אומר סיני ברקת. "המאיץ החדש HD Graphics 4000 מייתר למעשה את הצורך בכרטיס גרפי נפרד וחוסך ללקוח כ-200 דולר בעלויות החומרה. את הכסף הנחסך אפשר להשקיע בתצוגה משופרת - המעבד תומך ב-3 מסכים סימולטנית - או בזיכרון עתיר ביצועים. מעבדי IVY Bridge תומכים ב-2 ערוצי DDR3-1333/1600, עם עד 32 גיגה-בייט RAM ורוחב פס של יותר מ-25 גיגה-בייט לשנייה".

באופן מסורתי, משתמשי אינטל תמיד ציפו לקבל מהחברה יותר יכולות תמורת הכסף", מסכם סיני ברקת את גל ההכרזות האחרון. "כפי שאומרים האמריקאים, Intel Delivers the Most Bang for the Buck. השיפורים הדרמטיים המגיעים עם מעבדי Ivy Bridge, שנרשמו בכל הפרמטרים הרלוונטיים לכול קבוצות המשתמשים, מבטיחים כי גם בשנים הבאות תמשיך אינטל לספק יותר ממה שהמשתמשים מצפים לקבל".