כל תאריו של לאנס ארמסטרונג בטור דה פראנס יילקחו ממנו

זאת, בעקבות הודעתו של אלוף הטור דה פראנס האגדי לאנס ארמסטרונג כי יפסיק את מאבקו נגד ההאשמות כי השתמש בסמים במהלך הקריירה שלו

אלוף הטור דה פראנס האגדי לאנס ארמסטרונג, הודיע הלילה (ו') כי יפסיק את מאבקו נגד ההאשמות כי השתמש בסמים במהלך הקריירה שלו, בה זכה כ-7 פעמים בטור.

משמעות הצהרה זו, היא כי הסוכנות האמריקנית למניעת שימוש בסמים יכולה להוציא לפועל את איומיה לבטל רטרו-אקטיבית את זכייתו של ארמסטרונג ב-7 התחרויות, וכן לאסור עליו להשתתף בתחרויות רכיבה מקצועניות למשך כל החיים.

"היום התחלתי דף חדש. אני לא מתעסק בנושא הזה יותר", אמר ארמסטרונג בריאיון בטקסס. לדבריו, הוא מעדיף להתמקד בעיסוקיו הנוכחיים, לעזור לאנשים המתמודדים עם מחלת הסרטן (בה חלה גם הוא) להחלים.

"הוא יושעה לכל החיים מתחרויות, ויאבד את כל תאריו מאז ה-1 באוגוסט 1998", אמרה אני סקינר, דוברת הסוכנות האמריקנית למניעת שימוש בסמים (USADA). תגובה רשמית של הסוכנות אמורה להתפרסם היום.

ארמסטרונג, מנגד, כופר בהאשמות, אולם הבהיר: "אם הייתי חושב אפילו לרגע אחד שהשתתפות בתהליך עם הסוכנות והתמודדות עם ההאשמות הללו הייתה נעשית באופן הוגן - הייתי עושה זאת, ואחת ולתמיד משאיר את האישומים מאחוריי. אולם אני מסרב להשתתף בתהליך חד-צדדי ולא הוגן".