ענקית השבבים קוואלקום רוכשת את DesignArt הישראלית

DesignArt עוסקת בתכנון מודמים ומערכות של תאי תקשורת קטנים לתחנות בסיס סלולריות, ותשתיות תמסורת אלחוטית מהירה ■ לפי ההערכות, היקף העסקה עמד על 130 מיליון ד'

חברת קוואלקום הכריזה הלילה (ו') באופן סופי כי רכשה את חברת הסטארט-אפ הישראלית DesignArt Networks, העוסקת בתכנון מודמים ומערכות של תאי תקשורת קטנים לתחנות בסיס סלולריות, ותשתיות תמסורת אלחוטית מהירה.

DesignArt הוקמה בידי 3 שותפים (ברק עוז, המשמש כמנכ"ל, אסף טובול ואבישי מור) וגייסה עד כה לפעילותה כ-30 מיליון דולר. קואלקום לא פירסמה את נתוני העסקה, אך הערכות בסוכנויות הזרות מדווחות על כך שהמחיר נסגר סביב כ-130 מיליון דולר. בנק ההשקעות גולדמן זאקס ליווה את העסקה מטעם DesignArt.

קרייג באראט (Craig Barratt), נשיא Qualcomm Atheros, אמר בהמשך לרכישה כי "חברת DesignArt ומוצריה ישפרו ויאיצו את המיזמים שלנו להגברת הקיבולת והכיסוי ברשתות למכשירים ניידים. המפעילים יכולים לשפר במידה משמעותית את חוויית המשתמש ברשתות ביתיות, ארגוניות וחיצוניות, על-ידי התקנת תאים סלולאריים קטנים ורשתות מעורבות יעילות".

DesignArt מרעננה בונה מוצרי מערכת-על-שבב (SoC) ומוצרי תוכנה המאפשרים פיתוח תחנות בסיס להתקנה בתוך מבנים ובחוצות של תאי תקשורת קטנים והתקני גישה מרוחקים ברדיו. אלה מאפשרים למפעילים סלולאריים להרחיב את קיבולת רשתות תקשורת הנתונים שלהם באופן מהיר וחסכוני. הטכנולוגיה של DesignArt משלבת גם תמסורת אלחוטית בקו הראייה (LoS) ושלא בקו הראייה, על מנת לצמצם עלויות פריסה חיצונית של תאי תקשורת קטנים.

קוואלקום, נזכיר, היא החברה המובילה בעולם בתחום טכנולוגיות ה-Mobile של הדור ה-3 והדור הרביעי. לחברה מרכז פיתוח גדול בישראל הממוקם בחיפה ומשתייך לחטיבת השבבים, החטיבה הגדולה ביותר בקוואלקום, המשווקת מאות מיליוני שבבים בשנה. מספר עובדי קוואלקום בישראל עומד כיום על 270 עובדים, מרביתם אנשי הנדסה.