איזו חברה צמחה ב-3 השנים האחרונות ב-23,646%?

המגזין האמריקני Inc פרסם השבוע את רשימת ה-Inc. 5000 השנתית שלו, המדרגת את החברות הפרטיות עם שיעור הצמיחה הגבוה ביותר בארה"ב

המגזין האמריקני Inc פרסם השבוע את רשימת ה-Inc. 5000 השנתית שלו, המדרגת את החברות הפרטיות עם שיעור הצמיחה הגבוה ביותר בארה"ב. בראש הרשימה נמצאת חברת יוניפייד (Unified) העוסקת בסליקה ותשלומים. החברה צמחה ב-3 השנים האחרונות בשיעור של 23,646%.

אולג פירר (Firer), ייסד את החברה ב-2007, כשהוא בגיל 29 בלבד. החברה מעבדת עכשיו עסקאות ותשלומים של יותר מ-100 אלף בתי עסק בשנה, בהיקף של 10 מיליארד דולר והיא ממשיכה לצמוח בקצב מהיר.

יוניפייד אינה לבדה. חרף המצב הכלכלי הקשה, מהנתונים שפרסם המגזין עולה כי שיעור הצמיחה הממוצע של 500 חברות ב-3 השנים האחרונות היה 1,436% - שיעור הצמיחה הגבוה ביותר ב-31 השנים האחרונות, מאז החלה החברה לדרג את החברות.

כאשר המגזין החל לפרסם את "רשימת הזהב", פירר (35) היה ילד קטן החי באוקראינה. משפחתו היגרה לניו-יורק כאשר הוא היה בגיל 12. בגיל 17 הוא הקים את החברה הראשונה שלו - קמעונאית סלולר קטנה. מאחר ומשפחתו הייתה חסרת כל, פירר אימץ לעצמו הרגלי עבודה נוקשים כדי לסייע להם בפרנסה.

"הגעתי לאיפה שאני נמצא כיום משום שאני לא יודע לקבל לא כתשובה", אמר פירר שמתגורר כעת עם משפחתו במייאמי ומתנייד למשרדו בבנטלי מפוארת. "אני תמיד זוכר מאיפה באתי ושאני תמיד יכול לחזור לשם חסר כל", הוא מוסיף.

הרשימה שמפרסם המגזין, יכולה להעיד על מצב הכלכלה. כך למשל, במצטבר, 5000 החברות ברשימה, יצרו הכנסות בהיקף של כ-300 מיליארד דולר ב-2011 וייצרו 389 אלף משרות במשך ה-3 השנים האחרונות, כך לפי INC. בין החברות המופיעות באופן קבוע ברשימת הזהב, ניתן למצוא את פייסבוק, Yelp, צ'ובאני וגיפטקארדס.

החברות שזכו לכבוד ונכללו ברשימה, מתפרסות בכל המדינות של ארה"ב, אך בניו-יורק המספר הרב ביותר של החברות הנכללות ברשימה - 350. כמו כן, כ-50 חברות ייצרו הכנסות של יותר ממיליארד דולר בשנה החולפת. יותר מ-39 חברות הפכו לציבוריות ב-2012, ביניהן פייסבוק, אודיינס ומילנייאל מדיה.