המשקיעים הגדולים בעולם קנו את 10 המניות האלה; ואתם?

באפט מתמקד במניות של חברות שזכו לסיוע ממשלתי במהלך המשבר ■ ג'ורג' סורוס מהמר על וול מארט ■ דייוויד איינהורן מתלהב ממניות בריאות

מי לא רוצה להשקיע כמו הכרישים הגדולים? בארה"ב, בעת רכישה או מכירה של ני"ע בסכום של 100 מיליון דולר ויותר, המשקיע מחויב להגיש לרשות ני"ע (SEC) טופס 13F ולהודיע על העסקה שביצע. כלל זה מספק מדי רבעון הצצה מרתקת להעדפות ההשקעות של המשקיעים המיליארדרים והאגדיים ביותר בעולם - מג'ורג' סורוס דרך וורן באפט ועד ביל אקמן ודייוויד איינהורן.

באתר מרקטוואץ' ריכזו את 10 המניות שהיו הפופולריות ביותר על המשקיעים הגדולים ברבעון השני של השנה, בהתבסס על דיווחיהם ל-SEC. כך, נוצרה רשימה של 10 "מניות נוצצות" שמככבות בתיקי ההשקעות של המשקיעים הגדולים והמפורסמים בעולם, שהפכו לגורואים בוול סטריט.

והנה רשימת המניות:

וולס פרגו . תשואה מתחילת השנה: 23%. באפט נכנס להשקעה בבנק זה עוד בשלהי 2007. במחצית הראשונה של 2012 רכשה חברת ברקשייר הת'אווי שבשליטתו עוד 27.3 מיליון מניות והגיע להחזקה של 411 מיליון מניות. וולס פרגו הוא הבנק הרביעי בגודלו בארה"ב. ההשקעה של באפט בוולס פרגו היא השנייה בגודלה אחרי קוקה קולה .

בנק אוף ניו יורק מאלון . תשואה מתחילת השנה: 13%. ברקשייר של באפט רכשה גם 16.9 מיליון מניות של בנק אוף ניו יורק מאלון במחצית הראשונה של השנה, כאשר מרבית הרכישות בוצעו ברבעון השני.

ג'נרל מוטורס . תשואה מתחילת השנה: 5%. ג'נרל מוטורס היא השקעה טרייה של באפט אליה נכנס ברבעון הראשון. כמו הבנקים, גם ג'נרל מוטורס קיבלה תמיכה מהממשלה במהלך המשבר הגדול של 2008 והצליחה לקום על הרגליים.

ג'נרל אלקטריק . תשואה מתחילת השנה: 15%.

וול מארט . תשואה מתחילת השנה: 20%. ג'ורג' סורוס רכש 4.8 מיליון מניות של וול מארט ברבעון השני לאחר שיצא מהשקעה במניה בשנה שעברה.

אורקל . תשואה מתחילת השנה: 23%. סת' קלרמן קנה 15.8 מיליון מניות של ענקית התוכנה בשווי של 469 מיליון דולר (נכון לסוף הרבעון השני).

מארוול טכנולוגיות . תשואה מתחילת השנה: (25%-).

סיגייט טכנולוגיות . תשואה מתחילת השנה: 105%.

סיגנא . תשואה מתחילת השנה: 5%. המשקיע דייוויד איינהורן מתמקד לאחרונה בסקטור הבריאות ונכנס להשקעה גם במבטחת הבריאות סיגנא. ברבעון השני הוא רכש 6.4 מיליון מניות במחיר ממוצר של 45.42 דולר למניה.

פרוקטר אנד גמבל . תשואה מתחילת השנה: 0%. ביל אקמן רכש מניות פרוקטר אנד גמבל ב-1.8 מיליארד דולר במחצית הראשונה של השנה.

■ מדד S&P 500 . תשואה מתחילת השנה: 11.5%.