"אריות ההשקעות" השיגו תשואה של 120%; על מה ממליצים?

למנהלי קרנות הגידור ויקינג גלובל ולון פיין, היו תוצאות מעולות בשנים האחרונות ■ ומינה קרימנשסטי, עורכת האתר הכלכלי Insider Monkey, סוקרת את האחזקות המעניינות של שניהם

אנדרס האלברסון, מנהל קרן הגידור ויקינג גלובל (Viking Global), וסטפן מנדל, מנהל קרן הגידור לון פיין קפיטל (Lone Pine Capital), נחשבים לשני "אריות השקעות" בוול סטריט. קרנות הגידור אותן הם מנהלים הצליחו להשיג תשואה של כ-120% בין 2005 ל-2010, ומנדל אף הפך למיליארדר בעקבות ההשקעות המוצלחות שניהל.

שתי קרנות הגידור הגישו בימים האחרונים את המסמכים המעידים על התוצאות והשינויים שביצעו ברבעון השני של 2012. מינה קרימנשסטי, עורכת האתר הכלכלי Insider Monkey, פרסמה כתבה הסוקרת את האחזקות המעניינות של שתיהן והתמקדה במיוחד ב-3 מניות ששני "אריות ההשקעות" הגדילו את החשיפה להן.

1.Priceline - חברת הנסיעות מככבת בראש רשימת המניות של ויקינג ולון פיין. מניית החברה זינקה מאז תחילת השנה ב-21% ובכ-620% ב-5 השנים האחרונות. אומנם לביצועי העבר אין בהכרח השפעה חיובית על ביצועי העתיד, אך מהתוצאות הכספיות עליהן דיווחה החברה ברבעון השני, עולה כי רווחיה זינקו ב-37% לעומת התקופה המקבילה וההכנסות צמחו ב-20%. לכן, שני מנהלי ההשקעות הגדילו את החשיפה למניה זו ברבעון השני. ויקינג גלובל הגדילה את החשיפה בעוד 69% ואילו לון פיין הגדילה בעוד 4%.

2.אפל - מנהלי קרנות הגידור הגדילו את החשיפה גם לענקית הטכנולוגיה אפל, שחגגה בסוף השבוע את הניצחון המשפטי על סמסונג וכעת נחשבת לחברה עם השווי שוק הגדול בהיסטוריה, נחשבת לפופלרית במיוחד בקרב מנהלי ההשקעות. לון פיין הגדילה את החשיפה לאפל בעוד 13%, ואילו ויקינג הגדילה את החשיפה שלה לכמות כוללת של 980 אלף מניות. קרימנשסטי מציינת כי מבחינת המספרים, "אפל היא מניה נהדרת". היא נסחרת במכפיל של 16 וצפויה להגדיל את ההכנסות והרווחים שלה גם בעתיד.

3.ויזה - מניית החברה נסחרת במכפיל של 18 ובשנה האחרונה היא זינקה ב-61%, כאשר אנליסטים רבים במחלקת ה-sell-side סבורים כי היא תמשיך לטפס מעלה. מעבר לכך ששני מנהלי קרנות הגידור הגדילו את החשיפה למניה, גם ל"אורקל מאומהה" וורן באפט, קיימת פוזיציה במניה זו, חרף העובדה ששהוא הקטין את החשיפה למניה זו ברבעון השני.