עיתונאי "הארץ-דה מרקר" הפגינו נגד ההנהלה

100 עובדי עיתון "הארץ" יצאו הבוקר בשעה 11:30 ממשרדיהם והפגינו נגד הנהלת העיתון שמתכוונת לפטר כ-20% מכוח-האדם של "הארץ" ו"דה מרקר"

עיצומים ראשונים ברשת שוקן. 100 עובדי עיתון "הארץ" ו-דה מרקר יצאו הבוקר בשעה 11:30 ממשרדיהם והפגינו נגד הנהלת העיתון שמתכוונת לפטר כ-20% מכוח האדם של העיתון ומ"דהמרקר".

זאת בעקבות כישלון המשא ומתן על צעדי "ההתייעלות", המתנהל בין הצדדים בחודשים האחרונים. העיתונאים החזיקו שלטים ועליהם נכתב בין היתר "אין עיתון בלי עיתונאים", "לא יורדים מהארץ". בין הנואמים בהפגנה, מנכ"ל אגודת העיתונאים בתל אביב, יוסי בר מוחא, יו"ר האגודה רותם אברוצקי וכן יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, דני זקן, שהבטיח כי יעשה מנויים לעיתונאי רשות השידור.

במשך 45 דקות שבתו היום עיתונאי "הארץ". העובדים מוחים על תוכנית הפיטורים הנרחבת של הנהלת העיתון ועל סירובה לנהל משא ומתן "אמיתי ופתוח" עמם. כמו כן, הפגינו העיתונאים נגד סירוב ההנהלה לדון עמם בהצעות החלופיות שגיבש ועד העיתונאים. בהפגנה העיתונאים צעקו "שוקן תתעורר! אין לנו עיתון אחר!".

אחת הביקורות החריפות ביותר שמביעים בוועד, היא שהנהלת העיתון "איבדה את האמון בפוטנציאל של 'הארץ' וביכולת שלה לנצח את השוק". הכרה זו מעמידה בהכרח את ההנהלה בפני מוצא אחד והוא פיטורים נרחבים וסגירת חלקי העיתון כפי שנעשה עם המוסף הפוליטי היוקרתי של הארץ, "השבוע", שהחל מיום שישי הקרוב לא יחולק יותר ותכניו יוטמעו בתוך עמודי החדשות.

בשבוע שעבר פנו העובדים להנהלה בדרישה כי יודיעו על הקפאת הפיטורים והקיצוצים, יפתחו את המאזנים הכספיים בפניהם ובפני עורך מטעמם, וכן יציגו חזון שלא רק "מתאים את עצמו לתנאי השוק, אלא מנסה להתגבר עליהם". במכתב ששלחה, דחתה הנהלת העיתון ביום ראשון את כל דרישות הוועד. עקב כך, הוחלט בימים האחרונים להחריף את המאבק. בוועד מבהירים כי היום נעשה הצעד הראשון בלבד נגד הקיצוצים והפיטורים.

"זאת הייתה רק הפגנת כוח ראשונה", נמסר מהוועד, "לקחנו בחשבון ששוקן נמצא כרגע בחו"ל ולכן לא נקטנו צעדים דרסטיים יותר. למעשה זאת הייתה הפגנת כוח בדרישה שההנהלה תתכנס איתנו למשא ומתן פתוח שתוצאותיו אינן ידועות להם מראש".