כצפוי: אפריקה הפסידה ברבעון החולף 725 מיליון שקל

בהתאם לאזהרת הרווח מאמצע החודש, הפחתות שווי של נכסים ברוסיה העבירו את אפריקה להפסד ■ המנכ"ל החדש אברהם נובוגרוצקי חתום על הדוחות - אך קיבל את התוצאות "בירושה" מהמנכ"ל היוצא איזי כהן

אפריקה מדווחת היום (ד'), כצפוי, על הפסד רבעוני של 725 מיליון שקל בעקבות הפחתות שווי של נכסים בחברה הבת אפי פיתוח במוסקבה. המנכ"ל הנכנס אברהם נובוגרוצקי אומנם חתום על הדוח, אך השפעתו עליו מועטה, אם בכלל, והוא קיבל "ירושה" מהמנכ"ל היוצא איזי כהן.

נזכיר כי ברבעון השני של 2011 רשמה החברה רווח נקי של 33 מיליון שקל.

כאמור, ההפסד הינו בהתאם לאזהרת הרווח שפרסמה החברה והוא נובע בעיקר מהפחתות נטו בסך של 892 מיליון שקל (כולל שערוכים במסגרת חברות כלולות), אשר נבעו בעיקר מירידה בשווי הוגן של נדל"ן להשקעה בהקמה בסך של 873 מיליון שקל, הנובעת בעיקר מירידה בשוויים של ארבעה פרויקטים באפי פיתוח עקב שינויים במדיניות התכנון העירונית ובמדיניות הפיתוח של עיריית מוסקבה, וכן מהפחתה של קרקע באפי פיתוח (בוטניק גרדן) בסך של 254 מיליון שקל בעקבות תביעה לפירוק שהוגשה כנגד המשקיע הראשי בפרויקט.

הרווח מהשכרה והפעלת נכסים הסתכם ברבעון ב-128 מיליון שקל לעומת רווח של 115 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח מפעילות התעשייה הסתכם ברבעון ב-34 מיליון שקל לעומת רווח של 54 מיליון שקל ברבעון המקביל. הקיטון ברווחיות נובע בעיקר מתחום הפלדה על רקע ירידות מחירי חומרי הגלם בשלהי שנת 2011 ובתחילת שנת 2012 אשר שחקו את הרווח הגולמי של אפריקה תעשיות בתחום הפעילות וכן מירידה במכירות תחום הפלדה ברוסיה.

יתרת הנדל"ן להשקעה (פרויקטים מניבים) הסתכמה בסוף הרבעון ב-9.4 מיליארד שקל, יתרת נדל"ן להשקעה בהקמה (פרויקטים מניבים בהקמה) הסתכמה בסך של 3.2 מיליארד שקל, יתרת מלאי הבניינים למכירה (פרויקטים למגורים) הסתכמה ב-1.8 מיליארד שקל ויתרת מלאי הקרקעות של החברה הסתכמה בסך של 1.9 מיליארד שקל.

במועד פרסום הדוחות דיווחה אפריקה כי חברת בת בבעלות מלאה חתמה על הסכם למכירת נכס מקרקעין בארה"ב בתמורה ל-171 מיליון שקל. תזרים המזומנים שצפוי לנבוע לחברה הבת עם השלמת העסקה עומד על 119 מיליון שקל, והיא צפויה לרשום בדוחותיה רווח נטו בגובה 57 מיליון שקל.

"ממשיכים להאמין בפוטנציאל הגדול הגלום ברוסיה"

נובוגרוצקי ציין עם פרסום הדוחות כי "אנו מסכמים רבעון בו התוצאות הכספיות הושפעו מהפחתת השווי ההוגן שנאלצנו לבצע במספר נכסי נדל"ן להשקעה ברוסיה, שבנייתם טרם החלה. חרף ההפחתה שביצענו, אנו ממשיכים להאמין בפוטנציאל הגדול הגלום במדינה זו, ופועלים בהתאם לתכניות העסקיות שלנו להסדרת האישורים וההשקעות הנדרשות למימוש פוטנציאל זה ולהשבחת ערך הנכסים. זהו רבעון נוסף בו אנו רואים כי אי הוודאות והתנודות החריפות בשווקי ההון בעולם טרם חלפו. חרף עובדה זו, כל חברות הבת של הקבוצה ממשיכות להציג מגמת צמיחה והרחבת היקף הפעילות העסקית שלהן".

נובוגרוצקי הוסיף כי "אפריקה ישראל תמשיך ביישום האסטרטגיה העסקית המתמקדת ביזמות, פיתוח עסקי וחידוש הבניה, בעיקר של נכסים מניבים באזורים בהם היא פעילה בישראל, רוסיה ומזרח אירופה. בהתחשב ביתרות המזומנים הגבוהות העומדות כיום לרשותה, המסתכמות בלמעלה מ-800 מיליון שקל, החברה תשתמש ביתרות אלה בהתאם לאפשרויות הקיימות בשוק מתוך מטרה להביא לפירעון כלל התחייבויותיה ולהשביח ולהשיא ערך לבעלי מניותיה".