משרד עוה"ד האנגלי-ישראלי אסרסון (ALO) צירף 9 עו"ד חדשים

משרד עורכי הדין אסרסון, המונה צוות גדול של משפטנים שעלו לארץ מאנגליה מטעמים ציוניים וממוקם בתל-אביב, עוסק במשפט אנגלי בלבד: "אנחנו ההוכחה שאפשר לעלות לארץ, עם הרזומה והניסיון שצברת בחו"ל, ולהצליח במקצוע גם פה"

ישראל מחזיקה אמנם בשיא עולמי בכמות עורכי הדין יחסית לגודל האוכלוסייה, אך חלק מעורכי הדין ומהמשרדים הפועלים בישראל אינם עוסקים במשפט הישראלי. אחד מהם הוא משרד עורכי הדין אסרסון (ALO), שממוקם בארץ, אך עוסק אך ורק במשפט אנגלי ולא במשפט הישראלי.

צוות המשרד כולל עורכי דין בריטים בעלי ניסיון בעריכת דין בבריטניה, שעלו ארצה לאחר ששימשו כשותפים במשרדי עריכת דין מובילים בבריטניה.

לדברי ראש המשרד, טרוור אסרסון, מתכון ההצלחה של משרד אסרסון הוא פשוט: הניסיון והמוניטין של עורכי הדין, בצירוף הוצאות תפעול נמוכות לאין ערוך מאלה שבבריטניה, מאפשרים למשרד לספק ללקוחותיו שירות משפטי ברמה ובאיכות של משרדי עורכי הדין המובילים בבריטניה תמורת שכר-טרחה נמוך בעשרות אחוזים מהתעריפים הנהוגים שם.

התעריף הממוצע שהמשרד גובה הוא 300 ליש"ט לשעה, פחות ממחצית ממה שמשלמים בדרך-כלל בלונדון. אסרסון צירף לשורותיו 9 עורכי דין חדשים, ובכך הכפיל את מספר עורכי הדין המועסקים במשרד.

- איך מצליחים לעבוד בישראל ולעסוק במשפט אנגלי?

אסרסון: "הפעילות שלנו בארץ מתנהלת בדיוק כמו בלונדון, חוץ מהנוף. האווירה כמו בלונדון, השפה והספרות המקצועית הן אנגלית, מספרי הטלפון, תיבות האי-מייל. הכול. לכל עורך דין יש קו ישיר לאנגליה בעלות של שיחה מקומית".

- כמי שמייצגים לקוחות ישראלים רבים באנגליה, האם הפעילות נעשית בארץ או שצריך להגיע לבתי משפט שם?

"לקוחותינו הישראלים לא צריכים לנסוע לאנגליה. אנחנו נוסעים לעתים לדיונים, אבל רק כשמדובר בתיקים גדולים, פעם בחצי שנה בערך ('גם בלונדון רוב עורכי הדין כמעט לא יוצאים מהמשרד').

"עם זאת, אני והשותפים נוסעים פעם בחודש ללונדון לימים מספר. הדגש והמסר ללקוחות הוא שאם צריך אותנו - מיד נטוס לשם. ראש מחלקת הנדל"ן במשרד, לדוגמה, לא צריך לנסוע בכלל, והוא עושה הכול און-ליין. הוא מוכר וקונה משרדים ודירות יוקרה בלונדון בלי שראה אותם".

- האם יש לכם שלוחה באנגליה?

"יש לנו משרד במרכז לונדון, שבו יושבים שני עורכי דין באופן קבוע ומתעסקים בעיקר בתכנון ובבנייה. אחד מהם, דני דרוקרץ, מוכר בלונדון כאחד מעורכי הדין הטובים בתחומו. הוא תכנן גם מבנים רבים לאולימפיאדה בלונדון".

- במה מיוחד המשרד שלכם לעומת משרדים מתחרים באנגליה?

"אנחנו ידועים בשוק האנגלי כאחד המשרדים הכי טובים בתחום הליטיגציה הבינלאומית. רוב הצוות במשרד מטפל בתחום זה. רק השנה טיפלנו ב-3 תיקים נגד הממשלה הבריטית, וניצחנו בכולם. בעקבות אחד מפסקי הדין שעסק באנרגיה סולארית טענה הממשלה כי היא הפסידה יותר מ-1.5 מיליארד ליש"ט. לאחרונה, ייצגנו גם את ישראל פרי בבית הדין הגבוה לצדק באנגליה בדיון מורחב מול 9 שופטים, וזכינו גם שם. הנקודה היא שאנחנו נמצאים פה, אך העבודה נעשית בלונדון".

- למה בעצם אתם פועלים מהארץ? ציונות?

"כל הצוות רצה לגור בישראל. כן, קודם כל בגלל ציונות, אבל גם בגלל שמזג-האוויר נעים יותר. היות שאנחנו המשרד היחיד שפועל כך בארץ, יש לנו פריבילגיה לקחת עורכי דין מהרמה הגבוהה ביותר של המשרדים והאוניברסיטאות האיכותיות ביותר באנגליה, כאלה שהיו נחטפים על-ידי הפירמות הכי גדולות בלונדון.

"השבוע פנה אליי עורך דין שרצה כבר מזמן לעלות לארץ, ועכשיו כששמע עלינו, זה דרבן אותו לעשות את הצעד. למעשה, עורכי הדין עולים כדי לעבוד פה. כמעט כל שבוע פונה אליי עורך דין שרוצה לעבוד במשרד".

- יש לך חזון מאחורי הפעילות מישראל?

"בהחלט. החזון שלי הוא שכפי שאנחנו משרד שעוסק בדין האנגלי ויושב בארץ, יקומו בארץ גם משרדים אמריקניים, צרפתיים, אנגליים, ולא רק בתחום המשפט אלא גם בראיית חשבון, בנקאות ועוד. אנחנו ההוכחה שאפשר לעלות לארץ עם כל הרזומה והניסיון שצברת בחו"ל, ולעסוק במקצוע גם פה.

"בנוסף, כל עסקה שנסגרת במשרד שלנו בתל-אביב, הייתה אמורה להיסגר באנגליה, וישראל לא הייתה נהנית ממנה; וכך הכסף נשאר בארץ. כמו שהתיירות מכניסה בסופו של דבר כסף לישראל, כך גם אנחנו".

עורכי הדין החדשים עלו מאנגליה לישראל

בחודשים האחרונים הצטרפו למשרד עורכי הדין אסרסון ושות' (ALO) 9 עורכי דין חדשים, שבדומה לשאר עורכי הדין במשרד רכשו קודם לכן ניסיון כעורכי דין בבריטניה, ועלו לישראל. לתשעה אין רישיון עריכת דין ישראלי, אלא אנגלי בלבד. לאחר צירופם מונה המשרד 18 עורכי דין.

אחד מעורכי הדין שהצטרפו למשרד הוא עו"ד אנדרו סומפר, המתמחה בדיני חברות ובמשפט מסחרי. קודם לכן היה סומפר שותף במשרד עורכי הדין הבריטי הנודעBerwin Leighton Paisner ואף שימש במשך תקופה מסוימת כראש החטיבה העסקית באירופה של חברת טיים וורנר.

מצטרף נוסף הוא עו"ד נורמן כהן, שמתמחה במקרקעין בישראל ובבריטניה, ושהיה בעבר שותף בכיר במשרד עורכי דין מוביל בלונדון, Fladgate Fielder, ובמשרדי עורכי דין מובילים בליברפול ובמנצ'סטר.

מצטרפים נוספים הם: עו"ד ג'נט גודוואק, שמתמחה בליטיגציה ובגישור; עו"ד מאתיו פוי, שהצטרף למחלקת התכנון וההתחדשות בסניף המשרד בלונדון; עו"ד ישראל הילר, שמתמחה בליטיגציה בתחומי המסחר; עו"ד אוליבר האריס, שמתמחה בדיני תאגידים, מסחר, מיזוגים ורכישות פרטיות; עו"ד שמעון גולדווטר, שמתמחה בתחום הליטיגציה במשרד; עו"ד אבי קורן, פרקליטה בריטית ומתמחה ביישוב סכסוכים; ועו"ד ג'וזף דסס, העוסק בליטיגציה מסחרית, מקומית ובינלאומית.