תחרות מול תמר? רויאל דץ' לוחצת על נתניהו להתנגד ליצוא

לפני כמה שבועות נפגש ראש הממשלה עםבכיר בענקית האנרגיה הבריטית-הולנדית ושמע שורת נימוקים נגד התרת יצוא גז מישראל בשלב זה ובהם חוסר הוודאות לגבי היקף עתודות הגז של ישראל

האם ניסתה ענקית האנרגיה רויאל דץ' של ללחוץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו להתנגד ליצוא גז בשל שיקולי תחרות מול יזמי תמר? לפני כמה שבועות נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ג'ון הופמייסטר, לשעבר נשיא השלוחה של ענקית האנרגיה הבריטית-הולנדית בארה"ב.

בפגישה, שבה נכח גם יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה פרופ' יוג'ין קנדל, העלה הופמייסטר שורת נימוקים נגד התרת יצוא גז מישראל בשלב זה ובהם חוסר הוודאות לגבי היקף עתודות הגז של ישראל.

הופמייסטר לא סיפר בפגישה כי החברה שבה הועסק עד לאחרונה נמצאת בימים אלה בתחרות עם יזמי תמר על לקוחות לרכישת גז טבעי נוזלי.

של מעורבת בפרויקט פרלוד באוסטרליה שבמסגרתו מתוכננת הקמת מתקן ההנזלה הצף בראשון בעולם. גם יזמי תמר מתכננים הקמת מתקן הנזלה צף על מנת לייצא גז מהמאגר.

שתי הקבוצות כבר מנהלות מגעים עם לקוחות פוטנציאליים למכירת הגז ולפחות במקרה אחד נתקלו זו בזו במהלך פגישות מו"מ. בנוסף למתקן ההנזלה הצף מייצאת של כמויות גז גדולות לאירופה באמצעות מתקני הנזלה בקטאר. הגז הישראלי עשוי להתחרות בגז הקטארי בשוק האירופי.