אלי ישי: צפון סודנים שלא יעזבו עד 15 באוקטובר - ייכלאו

שר הפנים הורה היום לרשות האוכלוסין וההגירה להתחיל במבצע אכיפה בו יוכנסו לראשונה גם מסתנני צפון סודן למתקני שהייה, החל מ-15 באוקטובר

שר הפנים אלי ישי הבטיח למרר את חייהם של הפליטים והשוהים הבלתי חוקיים בארץ - וכעת הוא מקיים. ישי מעלה הילוך במאבקו, והיום (ד') נתן הנחיה לרשות האוכלוסין וההגירה להתחיל במבצע אכיפה בו יוכנסו לראשונה גם מסתנני צפון סודן למתקני שהייה, החל מ-15 באוקטובר.

שר הפנים הדגיש כי עד לתאריך זה מסתננים שייצאו מרצונם יזכו לסיוע משרדו, וכי מי שלא יעשה כן, ייכלא ובעתיד יגורש.

עוד אמר השר כי כעת בכוונתו להטיל את כל כובד משקלו לקבלת אישור משפטי שיאפשר את כליאתם והוצאתם של מסתנני אריתראה מהמדינה.

ישי: "מדובר על עוד צעד בהתקדמות מדיבורים למעשים בכל הקשור לבעיית המסתננים. מי שרוצה להמשיך לדבר ולהיות עד עתידי בוועדת החקירה לאובדן ישראל - שידבר, ומי שרוצה לפעול ולהבטיח מדינה יהודית וציונית לילדיו - שיפעל. אני בוחר לפעול".

מאמנסטי אינטרנשיונל נמסר כי "מצער לראות שראש הממשלה ושר הפנים ממשיכים במלוא המרץ בתוכניתם לנהוג באכזריות כלפי מבקשי המקלט הנמצאים בישראל ולהפר מחויבויות בינלאומיות שישראל לקחה על עצמה לפי אמנת הפליטים ואמנות אחרות. בין היתר, התחייבויות אלה אוסרות על ישראל לכלוא או להפליל מבקשי מקלט.

"נחישותם להפוך מבקשי מקלט לפושעים היא למעשה ביטוי של רצונם למצוא חן בעיני חלק מהציבור הישראלי, גם אם הדבר אומר לנהוג בחוסר מוסריות. כך למשל, בעוד נשיא סודן מבוקש על-ידי בית הדין הפלילי הבינלאומי בחשד לאחריות על רצח עם ופשעים נגד האנושות, מעוניינים ישי ונתניהו לכלוא מבקשי מקלט אשר נמלטו מאימת המשטר הסודני".