בורסות אירופה סגרו בירידות; "מי שמצפה לברננקי יתאכזב"

היום ייפתח בארה"ב כנס הבנקאות בג'קסון הול ■ ציפיות מתגברות בעולם להקלה כמותית בארה"ב ובאירופה ■ נתוני מאקרו מאכזבים ביפן ודרום קוריאה

המסחר בבורסות אירופה נסגר היום (ה') בירידות, על רקע פרסום נתוני מאקרו מאכזבים. זאת, בעוד המשקיעים תוהים אם היום אכן ירמוז יו"ר הפדרל ריזרב ברננקי על צעדים מוניטאריים נוספים בכנס הבנקאות בג'קסון הול. המגמה השלילית בוול סטריט השפיעה כמובן גם על הסגירה באירופה.

היום, כאמור, יחל בארה"ב כנס הבנקאות השנתי בג'קסול הול - כאשר לפי הערכות, אם יו"ר ה'פד' ברננקי יכריז על סבב נוסף של רכישות אג"ח (QE3), או צעדים מרחיבים אחרים - יהיה זה במהלך נאום שיישא במהלך הכנס. (לסיפור המלא)

(ראלי או "רע-לי"?)

ובאירופה, מתגברים הקולות הקוראים גם כן למהלך מוניטארי של הבנק המרכזי האירופי הכולל רכישות אג"ח, או לחלופין לצעדים אחרים להורדת תשואות איגרות החוב הממשלתיות של איטליה וספרד. באותו הקשר, כתב אתמול יו"ר הבנק האירופי מריו דרגי, בטור אישי במגזין הגרמני "דה צייט", כי על ה-ECB לנקוט ב"צעדים יוצאי דופן" בזמנים אלה, בכדי להבטיח את ריסון משבר החוב באירופה.

האם "סופר מריו" יהפוך בקרוב את המומנטום באירופה?

ירידות שערים באסיה

המסחר אסיה נסגר היום בירידות שערים, על רקע פרסום נתוני מאקרו מאכזבים באסיה וציפייה לצעדים מוניטאריים של בנקים מרכזיים בארה"ב ובאירופה.

"משקיעים המצפים כי ברננקי יספק איזו התחייבות ברורה לגבי QE3 עלולים להתאכזב, מה שיוביל למכירות של נכסים מסוכנים בשווקים", אמר מיקיו קומדה, אסטרטג השקעות ב-LGT קפיטל. "אולם, זה לא הזמן להמר נגד יכולתם של הבנקים המרכזיים להתערב באופן משמעותי בשווקים".

בזירת המאקרו באסיה, פורסם מדד אמון הצרכנים בדרום קוריאה, אשר ירד לרמתו הנמוכה ביותר מאז משבר הסאב-פריים ב-2008. ביפן פורסם נתון המכירות הקמעונאיות לחודש יולי, שירדו בכ-0.8% בהשוואה לאשתקד - הירידה הראשונה בנתון מזה 8 חודשים.

מניית סמסונג ירדה בבורסת סיאול, על רקע הפסיקה נגדה על הפרת פטנטים של אפל.

מניית Industrial & Commercial Bank of China ירדה בהונג קונג, על רקע הורדת תחזיות כספיות לבנק לרבעון השני של השנה, בעוד הוא אמור לדווח את תוצאותיו היום. הבנק צפוי להציג הכנסות של 61.8 מיליארד יואן (9.7 מיליארד דולר), לפי קונצנזוס האנליסטים באסיה, לעומת 55.7 מיליארד יואן אשתקד.

[לטבלת ישראליות בעולם][לבורסות בעולם]