הערכות: גמר "הישרדות" הכניס לערוץ 10 כ-5.5 מיליון שקל

גמר "הישרדות" זכה אמש לרייטינג של 32.9% ופיק צפייה של 38.7% ■ זהו משדר "הישרדות" שמכר הכי הרבה דקות פרסום בתולדות התוכנית - 40 דקות

סיום מוצלח לעונת המדוברת ביותר של "הישרדות": גמר העונה אמש (ד') זכה למיליון צופים ולנתון גבוה מאוד של 32.9% רייטינג ופיק צפייה של 38.7%. על-פי הערכות, ערוץ 10 רשם הכנסות של כ-5.5 מיליון שקל ממשדר הגמר.

יש לציין כי זהו משדר "הישרדות" שמכר את הכי הרבה דקות פרסום בכל תולדות התוכנית - 40 דקות, שהן הזמן המקסימלי המותר על-פי כללי הרשות השנייה.

הרייטינג הממוצע בעונה הנוכחית של "הישרדות" עמד על 23.9% צפייה. נתון זה שני רק לעונה הראשונה של "הישרדות", שהשיגה רייטינג ממוצע של 24.4% ונתון של 36% צפייה בגמר.

בעוד שהנהלת ערוץ 10 מחככת ידיה בסיפוק עקב רווח של עשרות מיליוני שקלים לאורך העונה, הערפל סביב עתיד התוכנית והערוץ עדיין לא התפוגג.

במהלך גמר "הישרדות", 900 אלף צופים ראו את השקופית שהעלו עובדי ערוץ 10 בשעה 22:50 עם הטקסט: "ראש הממשלה, ראש השנה מתקרב, עובדי ערוץ 10 ובני משפחותיהם מחכים להתערבותך כדי שהערוץ לא ייסגר. בשבילנו הישרדות היא מציאות ולא תוכנית ריאליטי".

שיא ל"היום שהיה"

מהדורת חדשות 10, שקדמה לגמר "הישרדות", הניבה נתון גבוה של 14.9% צפייה. במרחק של 3.9% צפייה בלבד ניצבת מהדורת חדשות 2 עם 18.4%. מהדורת "מבט" בערוץ 1 רשמה אמש 4.3% צפייה.

"היום שהיה" עם נסלי ברדה, ששודרה בערוץ 10 אחרי "הישרדות" ואף ראיינה את הזוכה איתי שגב, זכתה אמש ל-20% צפייה - נתון שיא של 4 שנים. "לילה כלכלי", ששודרה מיד לאחר מכן, רשמה נתון של 13.7%. גם "צינור לילה" נהנתה מגמר "הישרדות" והשיגה נתון גבוה מאוד יחסית - 8.7% צפייה בקרב משקי-הבית היהודיים.

בינתיים אצל זכיינית ערוץ 2 רשת: שידור חוזר של "אחד נגד 100" רשם נתון של 11.6%, שידור חוזר של "המיוחדת" זכה ל4.9% בלבד, ו"מי בא לארוחת ערב" השיג 3.9%.

לסיכום: עם סיום עונת "הישרדות", ולקראת סיום העונה השלישית של "היפה והחנון", כל שניתן לתהות הוא מה נותר על המדף של ערוץ 10 בהנחה שיצליח לשרוד את החלטת הרשות השניה לחלט את ערבויותיו.