כן, אתם יכולים: כל מה שהכי מומלץ לעשות בניו-יורק

מה יותר אמריקאי מהופעה של ברוס ספרינגסטין ■ נשמע לכם מוכר? כל מה שנותר לכם הוא להתכונן להופעה בלתי-נשכחת, שאורכת כארבע שעות ■ ואם אתם כבר בסביבה, מה עוד מומלץ לעשות

ברוס ספרינגסטין בהופעה

מתי ואיפה: 19, 21 ו-22 בספטמבר, החל מ-19:00, אצטדיון MetLife בניו-ג'רזי

הופעה חיה של הבוס, מלווה בהרכב הקבוע שלו E street band, היא חוויה בלתי-נשכחת בכל מדינה ובכל עיתוי. עדיין, שלושת הקונצרטים הספציפיים הבאים עלינו לטובה הם אירוע מיוחד, שכן ספרינגסטין ושות' חוזרים למגרש הביתי שממנו פצחו בקריירה מפוארת לפני 40 שנה: ניו-ג'רזי. מרחק נגיעה מניו-יורק (כ-40 דקות נסיעה), ועדיין מנטאליות של אמריקנה שונה לחלוטין.

ספרינגסטין יופיע בניו-ג'רזי במסגרת סיבוב ההופעות העולמי המלווה את אלבומו האחרון - Wrecking ball, הנחשב, בצדק, לאחד הטובים שלו במילניום החדש. באלבום, חוזר ספרינגסטין להשמיע את קולו של האזרח הקטן שהתפכח מאשליית "שחר של יום חדש" שהביאה כניסתו של הנשיא אובמה לבית הלבן (שניכרה היטב באלבומו הקודם ונודף האופטימיות Living on a dream), וממשיך להתמודד עם קשיי הקיום היומיומיים בארה"ב ובפער הגדל בין האלפיון העליון וכל השאר. נשמע מוכר?

סוחט את טיפות הזיעה האחרונות

קשה להאמין, אבל הבוס של הרוק'נרול כבר בן 63 ועדיין בכושר שיא - מה שאומר שיכולתו לסחוט מעצמו ומהקהל את טיפות הזיעה האחרונות בהופעות שאורכן נע בין שלוש וחצי לארבע שעות, עדיין בתוקף.

ישראלים שצפו בחלק האירופי של המופע העידו שמדובר בחוויה רוחנית לא פחות ממוזיקלית.

ספרינגסטין מבצע במופע את מיטב להיטיו מכל האלבומים שכבר הפכו לקלאסיקות, בתוספת שירים מהאלבום החדש.

מאחר שטרם נמצא המפיק שהצליח לסגור חוזה להבאתו לארץ, לא נותר אלא להרחיק נדוד ולצפות בו עושה את מה שהוא יודע הכי טוב מול הקהל שמבין אותו הכי טוב: אמריקאים.

מומלץ, כמובן, להזמין כרטיסים מראש באתר האינטרנט ticketmaster.com. כמו-כן, ניתן להגיע לאצטדיון ברכב פרטי, או לברר פרטים על תחבורה ציבורית לאתר בכתובת: njtransit.com

כמה: 82-113 דולר.

אם אתם כבר בסביבה

הגנים הבוטניים בברוקלין

מנהטן הוא אמנם הרובע המזוהה ביותר עם ניו-יורק התיירותית, אך בשנים האחרונות, ברוקלין הופכת לאטרקטיבית יותר ויותר וראוי להקדיש גם לה תשומת לב. מה גם, שהליכה לאורך הגשר המחבר את מנהטן וברוקלין היא חוויה מומלצת בפני עצמה.

הגנים הבוטניים של ברוקלין הם מתחם אקולוגי מרהיב לכל המשפחה, המשלב צפייה במאות צמחים ועצים מרחבי העולם הגדלים בתנאי חממה, לצד מתחמים פתוחים תחת כיפת השמיים - בהם גדלים אינספור זני פרחים ועצים שכבר הסתגלו לאקלים המקומי. סיור במקום משלב אופציית ביקור ב-27 מתחמים שונים, ובאתר אף פועלת ספרייה ובה שלל מאמרים ומידע בנושאי בוטניקה. המעוניינים לשלב חוויה מרוכזת של היכרות עם צמחים מכל רחבי העולם, יחד עם פיקניק באחד הגנים הפתוחים המרהיבים - זה המקום עבורכם.

מתי: כל יום מלבד שני.

כמה: מבוגרים: 10 דולר לכרטיס; ילדים עד גיל 12 - חינם.

כתובת האתר: bbg.org.

המחזמר אוויטה

מי שלא ראה את אוויטה (המחזמר הכה נודע מאת טים רייס ואנדרו לויד וובר), באחת מאינספור ההפקות בלונדון או בברודווי, ראה ודאי בשידורים חוזרים בכבלים את הסרט עם מדונה.

אז מה נשאר לחדש בסיפור עלייתה לצמרת של אוויטה, שדרנית רדיו שהפכה לאשתו הכול-יכולה של נשיא ארגנטינה חואן פרון? אולי העובדה שבהפקה הנוכחית הכובשת את במות ברודווי מככב אליל הבנות (שהפך לאליל הבנים אחרי שיצא מהארון), ריקי מרטין בתפקיד המספר צ'ה. אל תבכו בשבילו. הוא שר מהלב.

מתי: מדי ערב.

איפה: אולם Marquis Theater הממוקם במלון Marriott Marquis.

כמה: 75-150 דולר.

אתר להזמנת כרטיסים: ticketmaster.com.

Chelsea Market

צעירים וצעירים ברוחם, הפכו בחמש השנים האחרונות מתחם מקורה, הממוקם בין הרחובות 15 ו-16 ובין השדרה התשיעית לעשירית במנהטן, לאחד מאתרי הבילוי והקניות המדליקים באזור הדאון-טאון. המתחם כולל עשרות חנויות מציאות, דוכני מזון, שוק פתוח, מסעדות ובתי קפה, ובשעות הערב גם מועדונים ובמות מופעים פתוחות. המקום חביב על אמנים וסטודנטים, בעיקר בשל קרבתו למתחם הגלריות של הסוהו ולבית הספר למשחק אטלנטיק. המתחם עוצב כך שישמור על מראה לופט תת-קרקעי תעשייתי, ועדיין האווירה אינה קרה ומתכתית. תוסיפו אופציות לשופינג זול, שלל מציאות וטיפוסים שאפשר להיתקל בהם רק בניו-יורק - ותקבלו אתר שיש לפקוד לפחות פעם אחת.

כמה: הכניסה חופשית.

כתובת: chelseamarket.com.

New world hotel

פשוט ונעים

למצוא מלון במנהטן במחיר סביר, ותנאי דיור נסבלים, זו מלאכה לא פשוטה. בפחות ממאה דולר ללילה נאלץ התייר דל האמצעים להסתפק, לרוב, בחורבה מוכת פשפשים או בדיור חלופי ברובעי ברוקלין או קווינס, שם המחירים נמוכים בהרבה.

New world hotel ממוקם בלואר איסט סייד במנהטן - בעבר הרחוק אחד האזורים הפחות סימפטיים בעיר ובעשור החולף מרכז תוסס של פעילות תרבותית וטיפוסים ססגוניים - בשכונת צ'יינה טאון, ומרחק הליכה מעשרות מועדוני לילה אופנתיים. החדרים פשוטים ונעימים, ומצוידים במסכי פלזמה 32 אינץ' ובאינטרנט אלחוטי. תחנת רכבת תחתית נמצאת במרחק שני רחובות, וממנה ניתן להגיע בנסיעה של עשר דקות לרוב האתרים המבוקשים בלב מנהטן, כמו האמפייר סטייט וכיכר טיימס.

מחיר ללילה: 110 דולר.

כתובת האתר: tinyurl.com/bl85cgw.

אנינות נטו

החלק הבעייתי ביותר בנסיעות לניו-יורק היה, מאז ומעולם, העלות הגבוהה של בתי המלון, במיוחד באזורים המרכזיים במנהטן. לעומת זאת, מי שיש לו גב פיננסי הולם, ימצא מבחר עצום של בתי מלון מפוארים המבטיחים, ומקיימים, לספק את דרישותיו של התייר האנין ביותר.

מלון Grand Soho, שנחשב לאחד הטובים במנהטן בשנים האחרונות (מחיריו בהתאם), שוכן בכתובת West broadway 310, בלב אזור הסוהו האופנתי במרחק הליכה מרוב הגלריות, המועדונים, הפאבים וחנויות המעצבים בעיר. מהחדרים נשקף נוף אורבני מרהיב של מנהטן, וכל חדר מאובזר בעזרים הטכניים המתבקשים בהם מסכי פלזמה, אינטרנט אלחוטי, נגני DVD ותחנות עגינה לנגני אייפוד. כמו-כן, פועלים במתחם המלון מסעדה יוקרתית (ה-Yard), כמה ברים, חדר כושר, סלון יופי ועוד.

מחיר ללילה: 515 דולר לחדר רגיל ועד 600 דולר לחדר דה-לוקס עם נוף לעיר.

כתובת האתר: sohogrand.com.

The hotel at Times square

בוטיק סולידי

מלון בדרגת שלושה כוכבים השוכן בכתובת 59 West 46Th Street, בין השדרה החמישית לשישית, במרחק הליכה מהלב הפועם של כיכר טיימס במנהטן. זהו מלון בוטיק, שבנוסף למיקום האטרקטיבי, מאובזר במסכי פלזמה בכל חדר, אינטרנט אלחוטי, ספריית סרטים ומשחקי וידיאו ושאר גאדג'טים.

מחיר ללילה: 300-450 דולר.

כתובת האתר: tinyurl.com/cf6m378.