רבעון שישי של רווחים לאזורים: הרווח הגולמי זינק בכ-22%

הרווח הגולמי ממכירת דירות עלה ב-15% ל-42.4 מיליון ברבעון ■ אופיר גרינברג: "החברה רווחית - מתחילים לקטוף את פירות המיקוד העסקי והשיפור במבנה ההון"

חברת אזורים מפרסמת היום את דוחותיה לרבעון השני של 2012 ומשלימה 6 רבעונים רצופים של רווח. הרווח הגולמי זינק ב-22% ברבעון בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ועומד על 46.4 מיליון שקל. סך הכנסות החברה ברבעון השני עמד על 183 מיליון שקל המהווים עלייה של כ-40% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

עוד עולה מהדו"ח הרבעוני שהרווח הגולמי ממכירות הדירות והקרקעות ברבעון גדל אף הוא ב-11% ל-41.4 מיליון שקל. בהתאם, עלו ההכנסות ממכירת דירות וקרקעות ב-36% ל-173.5 מיליון שקל ברבעון, זאת כשבמחצית הראשונה של 2012 זינק הרווח הגולמי ממכירת דירות בלבד ב-26% ל-78 מיליון שקל.

הוצאות המימון ירדו בשיעור של 25% ל-29.5 מיליון ברבעון השני של 2012, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, כשבחצי השנה הראשונה של 2012 מדובר בירידה של 28% בהשוואה לאשתקד, זאת בעקבות הירידה בהיקף החוב של החברה ובשיעורי המינוף.

בשורה התחתונה דיווחה אזורים על רווח נקי של כ-21 מיליון שקל ברבעון לעומת רווח של כ-25.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

החברה ממשיכה בחיזוק מבנה ההון. מאז רכישת אזורים על ידי הרשי פרידמן והבראת החברה, עלה היקף ההון העצמי של החברה מ-28 מיליון ( דצמבר 2010 ) ל-345 מיליון שקל. מנגד היקף החוב הפיננסי ממשיך לקטון בהתאמה. שיעור החוב ל-CAP, נטו של החברה ירד מ-99% מתחת ל-80% בתום הרבעון השני של 2012.

כחלק מהתוכנית, ממשיכה החברה להתרכז בתחום פעילות הליבה, נדל"ן למגורים, בצד מכירת נכסים שאינם קשורים לפעילות הליבה כנדל"ן מניב בארץ ובחו"ל ונדל"ן בחו"ל. אזורים ממצבת את מעמדה כאחת מחברות הנדל"ן למגורים המובילות בשוק כשנכון לתום הרבעון השני נרשמו 330 התקשרויות לרכישת דירות. כמו כן, הסתכמו המקדמות מרוכשי דירות בסך 812 מיליון שקל, אשר יוכרו כהכנסה עם מסירת הדירות בפועל, לאורך השנתיים וחצי הקרובות.

מנכ"ל חברת אזורים , אופיר גרינברג: "החברה נמצאת בהליך אסטרטגי מתמשך של מיקוד בתחום ההתמחות שלה, נדל"ן למגורים בישראל. כברבעונים הקודמים מאז רכישת החברה על ידי הרשי פרידמן, ניכרת מגמת שיפור עקבית הממצבת את אזורים כחברה איתנה, מהמובילות בתחום הנדל"ן למגורים.החברה רווחית ואנו מתחילים לקטוף את פירות המיקוד העסקי והשיפור במבנה ההון. אני צופה שהמגמה הזו תימשך".

מלבד הדוחות פרסמה היום אזורים הודעה מטעמו של בעל השליטה , הרשי פרידמן, ובה הוא מסר כי "הנני רואה בהשקעה בחברה, אותה רכשתי בחודש אפריל 2011, כהשקעה לטווח ארוך. כראיה לכך השתתפותי בהנפקת הזכויות שביצעה החברה בתחילת שנת 2012 . ככזו, הנני מעוניין לראות את החברה עומדת בכל התחייבויותיה, לרבות כלפי מחזיקי אגרות החוב, כפי שעשתה עד היום. בהתאם לכך, הנני מודיע בזאת כי ככל שיהיה לחברה צורך במזומנים עד לסוף 2013, לרבות לצורך פירעון התחייבויותיה כלפי מחזיקי אגרות החוב, אדאג להזרמה לחברה של סך של עד 100 מיליון שקל. הנני סמוך ובטוח בדרכה של החברה".