"ספטמבר השחור" בבורסות? JP מורגן ממליץ לקנות מניות

בבנק ההשקעות טוענים כי ה'פד' ככל הנראה יכריז על סבב נוסף של צעדים מוניטארים, עניין שיתמוך בשוק המניות ■ מנגד, בבנק אוף אמריקה, נומורה ומורגן סטנלי, מאמינים כי ספטמבר יהיה "שחור" עבור המשקיעים

לאחר שחודש אוגוסט הגיע לקיצו ורבים סימנו אותו כחודש המשעמם ביותר בשוק המניות בשנים האחרונות, כעת נכנסנו לחודש ספטמבר, שמבחינה היסטורית נחשב לחודש גרוע במיוחד בבורסות המרכזיות בעולם. עם זאת, דעות האנליסטים חלוקות לגבי כיוון השווקים בחודש הקרוב. בעוד שבבנק אוף אמריקה מזהירים מפני ירידות, ב-JP מורגן דווקא ממליצים להיכנס לשוק המניות.

לפני כשבוע שני אסטרטגים בבנק אוף אמריקה שלחו מזכר ללקוחות תחת השם "קוד אדום", בו הם הזהירו מתיקון חד בשווקים. אליהם הצטרף גם אדם פרקר, אסטרטג השקעות במורגן סטנלי , שטען כי קיימים רק שני גורמים שעשויים לשלוח את שוקי המניות לעליות. בנק ההשקעות נומורה הצטרף לצד הפסימי וטען כי זה לא הזמן להגדיל את הסיכונים.

מנגד, ישנם אנליסטים הסוברים כי בתקופה הקרובה שוק המניות ימשיך לזנק גם בספטמבר. ז'אן לואיס (Loeys), אסטרטג ההשקעות של JP מורגן, שלח מזכר ללקוחותיו בו הוא ממליץ להם להגדיל את החשיפה למניות בארה"ב, משום שהוא סבור כי רמת הסיכונים בספטמבר נמוכה בארה"ב, וכי הראלי יתמך ע"י הבנק המרכזי שלטענתו, צפוי להכריז על צעדים מוניטארים נוספים בקרוב.

"הנתונים הכלכליים בארה"ב אינם מחמירים, אך בעוד קצב הצמיחה עומד סביב 1%, עניין שעשוי להוביל לדיפלציה ולמיתון", כותב לואיס. "אולם, עינינו נשואות לעבר הפעולות שבהם מעצבי המדיניות עשויים לנקוט כדי למנוע את המצב הזה".

לואיס כתב בהמשך המזכר כי לדעתו, "התחמושת" של הפדרל ריזרב עומדת להיגמר, אך הוא יעשה הכל כדי להפוך את המצב הנוכחי לטוב יותר. לכן, לואיס ממלית לההגדיל את החשיפה למניות בארה"ב, במשקל גבוה יותר מאשר מניות מאזורים אחרים.